Ez egy ilyen sport
Van, amikor eseményről eseményre, össze-vissza kell ronahgálni, máskor meg fél napig elég csak békésen kanalazgatni a Nutellát. Hát, a szerdám az előbbire hajazott, reggel ötkor indultam és este 9-re értem haza.
A korai indulásnak oka volt: kedd este megérkezett Szolnok-rendezőbe egy újabb sódervonat Nyékládházáról. A szerelvényt másnap reggel szokták továbbvinni az Ipartelepi rendezőbe – Szergejjel. A vonat közlekedése kicsit lutri, van, hogy már 7 óra körül megindulnak, néha meg csak 10-kor. A fotózásra kinézett fa meghódítása is időigényesnek látszott, így a 6.45-ös szolnoki érkezés indokoltnak tűnt. A nap további részére tekintettel a biciklit is vittem magammal, ez egyébként Szolnokon is jól jött, sokkal gyorsabban ki lehet érni az iparnegyedbe, mint gyalog vagy busszal.
A beígért napsütés helyett sajnos Abony környékén már teljesen a felhők vették át az uralmat az égen, de legalább kelet felé mozogtak. A tehervonat végülis olyan időben indult el, hogy már néha, rövid időre ki-kisütött a Nap. És némi szerencse, de amikor leért a szerelvény a rendezőből, épp sütötte a Nap. Egy kép, pipa, a felállás egyébként ugyanaz volt, mint az előző heti menetnél: a 260-as Szergej vitte a vonatot és a 240-es remot Dácsiát is – ezzel teljesítették később az iparvágány-kiszolgálást. A gépek még elmentek a kénsavgyárba, onnan hat kocsival tértek vissza Szolnok-rendezőbe. Itt sajnos a felhőkkel nem volt szerencsém... Annak reményében, hogy jön még ilyen sóderes, megtisztogattam a pálya környékét, aztán indulni kellett Jászfényszarura a Thyssenkrupp sajtóeseményére.
A program 13:20-kor kezdődött, nem túl szerencsés, mert a szolnoki vonatok óra:35-kor érnek oda, ráadásul a 12:35-ös pont hiányzik a pompásan foghíjas ütemes menetrendből. Hát ez van, inkább az esemény elejét buktam, és a 13:35-kor befutó vonattal érkeztem a település határában levő vasútállomásra. Ismét jól jött a bicikli, gyalog azért ez messze van az ipari parktól. Még a vonaton átöltöztem famászó cuccból normálisba...
Jászfényszarun végül pontosan egy órát tartózkodtam, a következő személlyel mentem is tovább Hatvanon át a Keletibe, a fővárosban ötkor kezdődő programom elérése miatt. A Thyssenkrupp gyárépítésének első kapavágása megvolt, az ünnepi beszédek elejéről és a végén a szendvics- és sütievésről maradtam csak le. Sajnos Hatvanhoz közeledve a Vonatdroidon megláttam, hogy a 127-es Szergej a Hatvan–Szolnok személy beérkezése után megindult Jászberényből. Még Jászfényszaru felé menet néztem, hogy egész kellemes vonat jött össze, nem túl rövid, nem túl hosszú, és számoltam is annak a lehetőségével, hogy esetleg összejöhet egy fotó erről is. Amikor Hatvanban leszálltam, a Szergej már Pusztamonostor felé robogott, így eszeveszett tempóban tekertem ki a Hatvan–Boldog úton a deltavágány útátjárójába. Egyszer fotóztam itt egy fáról, reméltem, hogy megvan még. Megvolt, hamar fölmásztam, aztán meg is érkezett a Szergej – a gomolyfelhőkkel most szerencsém volt.
A 15:10-es személyvonatot sajnos buktam, ezzel lehetett volna Hatvanból kényelmesen és időben megérkezni a Keletibe (értsd: alacsonypadlós Flirt, bringával nem kell szűk vagonba felmászni). A 16 órás gyorsvonat maradt, ezzel ötre vagyok fent, maximum elkések egy kicsit, belefér. Végülis Schlieren kocsikból állt a gyors, a szerelvény minden kocsijában egy kerékpár fér el normálisan. De azt is elég nehéz oda felpozícionálni a szokásos elsőkeréktartó-fogasra, pláne hogy a legrosszabb helyen van egy küszöb is a padlón. Biztos sosem tornázott még vonaton biciklivel, aki ezt kitalálta... No mindegy, még mindig jobb, mint az utolsó kocsi peronját elállni a géppel.
A gyorsvonat pontos volt, az 5 órás érkezés után negyed órával már a Városligetben termeltem, szerencsére ott sem maradtam le semmiről. De annak már nem sok köze van a közlekedéshez.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!