Feltámad a legendás Vindobona
A tradicionális Vindobona járat Berlin, Prága és Bécs között idén június 16-tól indul újra útjára. A közvetlen járat ausztriai végállomása most Graz lesz, a szerelvény pedig egy cseh railjet. A csehek mindenképpen pozitívan ítélik meg a járat indítását, hiszen így prágai átszállás nélkül is el lehet jutni például Brünnből Drezdába, vagy éppen Ústí nad Labemből Bécsbe. A csaknem ezer kilométeres távot a nappali órákban valamivel több mint 11 óra alatt teszi meg a vonat.
A kék railjet szerelvény a német fővárosból 6:17-kor indul, Prágába 10:31-kor érkezik, Bécsben 14:49-kor lesz, Stájerország tartományi fővárosába pedig 17:33-ra érkezik. Visszafelé 10:26-kor indul a járat Grazból, Bécsben 13:10-kor lesz, Prágából pedig 17:32-kor indul tovább Berlinbe, ahova 21:54-kor érkezik. Így ez a járat lesz az utolsó berlini járat a nap folyamán. A vonaton a railjeteken megszokott szolgáltatásokat nyújtják a teljes szakaszon.
A Berlin és Bécs közötti közvetlen vasúti összeköttetés egyik hagyományos képviselője a Vindobona járat, amelyet 1957-ben indítottak el. Akkor a keleti blokk országaiban uralkodó viszonyokhoz képest ez a járat különös szerepet töltött be, s a korhoz képest jelentősen jobb komfortú járatnak számított, főleg a hetvenes években, amikor a Delfinek, azaz az SVT 175-ös sorozatú motorvonatok szolgáltak a járaton. Ez volt az a járat, amely átlépte a Vasfüggönyt, Prágából Bécsbe hat órán át tartott az út, de akkor nem a mai vonalon közlekedett, hanem České Budějovice és Linz érintésével jutott el az osztrák fővárosba. A Vindobona történetéről korábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!