Gyakrabban szállít Isztambul és Köln között a TX Logistik

iho/vasút   ·   2022.11.16. 12:00
txlogistik_felpot

Az FS Italiane Grouphoz tartozó logisztikai vállalat júniusban indította el az intermodális fuvarszolgáltatást.

Növeli a heti szállítások mennyiségét az olasz Mercitalia Logistics európai leányvállalata, a TX Logistik; a cég azt viszont nem közölte, hogy ez pontosan milyen gyakoriságot is jelent.

A Németországot és Törökországot összekötő szolgáltatás egyik előnye a versenyképes tranzitidő, mely ideális esetben hét nap, átlagosan viszont kilenc nap szokott lenni. A fuvarok útvonala Románián, a kürtösi határátmeneten, Magyarországon és Ausztrián át vezet.

Köln és Kürtös között közvetlenül a TX Logistik szervezi a fuvarokat, jelenleg irányonként hetente hét vonatot közlekedtetnek. A romániai határállomástól az isztambuli Halkali terminálig vezető szakaszon egy partnercéget bevonva zajlik a szállítás, mindkét irányban heti három fuvarral.

A vállalat szerint egyre nagyobb az igény a török gazdasági térségben egyre nagyobb az igény az Európába irányuló intermodális fuvarozásra, különösen a kis és közepes méretű szállítmányozó cégek körében.

A török piaci igények jobb feltérképezése érdekében a TX Logistik részt vesz Eurázsia legnagyobb szállítási és logisztikai szakvásárán, a november 16-a és 18-a között Isztambulban megrendezett Logitranson. A rendezvényen a cég ismét bemutatja az úgynevezett Nikrasa 3.0 átrakórendszert, mely lehetővé teszi a nem daruzható félpótkocsik tehervonatra történő rakodását, annak érdekében, hogy még több megrendelőt vonzzanak. A Logitranson mélyebb megbeszélések zajlanak majd ezzel a célcsoporttal, a 2023-ra vonatkozó lehetséges tervek konkretizálása érdekében, akár a Nikrasa felhasználásával is – írja a Rail Freight.

(Nyitóképünkön félpótkocsikkal pakolt tehervagonok az isztambuli Halkali intermodális terminálon. Kép forrása: TX Logistik/railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.