Ha nem bővül Heathrow, elmennek a légitársaságok

iho/repülés   ·   2012.05.02. 17:52
cim3

Egy felmérés szerint a megkérdezett nyolcvan légitársaság fele tervezi bázisát áthelyezni az Egyesült Királyságból valahová máshová Európába. Az ok: a zsúfoltság a londoni Heathrow-n.

Az ATW online összeállítása szerint a britanniai járatokat fenntartó külföldi és hazai cégek nem abban gondolkodnak, hogy ha nem kapnak leszállási jogot Heathrow-ra, akkor helyette Stansted, Gatwick, netán Birmingham legyen a célállomásuk. Inkább úgy vázolják az alternatívát, hogy ha Heathrow-ra kapnak leszállási engedélyt, akkor maradnak, de ha nem, akkor inkább elhagyják az Egyesült Királyságot.

A felmérést készítő BAR brit légitársasági képviselet arra emlékeztetett: a 2010-ben hatalomra került konzervatív kormányzat egyik első döntése volt, hogy elvetett mindenfajta javaslatot Heathrow harmadik leszállópályájáról. A mostani két pálya ebben a pillanatban kapacitása 99,2 százalékán működik, ennek negatív következményei pedig igen messze kihatnak: a brit polgári légügyi hatóság szerint is így sokkal nehezebb liberalizálni a légi megállapodások rendszerét, amelynek révén a feltörekvő zónák járatokat tarthatnának fenn Nagy-Britanniába. Ami nagyon egyszerűen lefordítva azt jelenti, hogy a légi közlekedés súlypontja kikerülne Londonból, és ez súlyos veszteség az egész brit gazdaság számára is.

Újabban a miniszterelnök azt ígérte: a kabinet ismét átgondolja Heathrow kérdését, és nyárra várható a brit légi közlekedési politika átfogó elemzését tartalmazó Fehér Könyv elkészülte.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.