Halad a Negrelli-viadukt felújítása

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.09.15. 11:15
negrelli_01

A Negrelli-viadukt felújításának egy harmada már elkészült. Az 1,4 milliárd koronás (16,8 milliárd forint) beruházás segítségével teljesen felújítják a vasúti viaduktot, ami a Központi Pályaudvart (ma Masarykovo nádraží) és Praha-Bubny állomásokat köti össze Karlín városrészben. Átíveli a karlíni völgyet (valamikori ártér), két Moldva-ágat, valamint a Štvanice-szigetet. Több fontos vasútvonal is fut át rajta,  többek között a Prága–Kladno és a Prága–Děčín vonal.

Ezerszáztíz méter hosszával sokáig Európa leghosszabb vasúti hídja volt, az átadásától, 1849-től 1910-ig. A viadukt építése négy évig tartott, több mint háromezer német, olasz és cseh szakember dolgozott rajta, velük együtt a Dél-Tirolból származó Alois Negrelli főépítész is. A híd összesen 87 hídíve van (1873-ban még egy 351 méteres szárnnyal bővítették ki Libeň felé). A viadukton nagyobb felújítási munkálatokat az átadása óta, azaz több mint százhatvan éve nem végeztek, ezért van szükség a teljeskörű felújításra.

A képre kattintva galéria nyílik a kivitelező fotóiból

A tervek szerint 2020 júliusában kell végezni a munkálatokkal, de néhány előre nem látható ok miatt csúszhat az átadás. A Hochtief építőipari vállalat áll annak a konzorciumnak az élén, amelyik a felújítást végzi (a Strabag Rail és az Avers cégek tartoznak még bele). A munkák egyelőre a tervek szerint haladnak, most következik az új támaszfalak betonozása, az új tartószerkezetek behelyezése, a vasúti alépítmény szigetelőrétegének lerakása, majd a sínek és a felépítmények építése. A kiemelt kőtömböket megszámozva szállítják Praha-Bubny állomásra, hogy saját helyükre kerüljenek majd vissza.

A felújítást követően a viadukt műszaki állapota helyreáll, a vasúti forgalom biztonsága is nő, hiszen modern biztosítóberendezéseket, új síneket, felsővezetéket telepítenek rajta. A városrész lakosai is zajcsökkenésre számíthatnak a korszerű megoldásoknak köszönhetően, nő a vonatok maximális sebessége is az eddigi 40-ről 60 kilométer per órára. A vasúti pálya kapacitása is emelkedik, mindemellett a kulturális örökségnek számító viadukt is a város egyik régiúj díszévé válik.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek