Hétfőn nekilátnak a 110-es vonalnak: teljes vágányzár is lesz

iho/vasút   ·   2020.08.22. 15:00
00_110-es_felujitas_map

A Debrecen–Mátészalka vonalon jövő héttől mintegy másfél hónapon keresztül, három fázisban, több szakaszon is felújítja a vasúti pályát a MÁV. A karbantartás idejére lezárják az érintett szakaszokat, ezért a munkavégzésekhez igazítva egész nap, illetve éjszakánként pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Nyírbátor és Mátészalka között augusztus 24-étől 31-éig, Apafa és Nyírbátor között pedig szeptember 1-jétől október 11-éig tartanak a munkálatok: kicserélik az elavult betonaljakat, síneket, váltókat, vágányszabályozást végeznek és átépítenek több vasúti átjárót.

(térkép: MÁV-Start)

A felújítás során 2,3 kilométeren szüntetik meg a jelenlegi 40–50 kilométer/órás sebességkorlátozásokat, és 80 kilométer/órára emelik a megengedett sebességet, egy Nyíradony és Nyírgelse közötti 700 méteres, 60 kilométer/órás szakaszt kivéve, ezáltal pontosabbak lesznek a vonatok. A karbantartással csökkenhet a műszaki meghibásodások száma, megbízhatóbb lesz a vasút, a közúton közlekedők pedig gördülékenyebben, biztonságosabban hajthatnak át az átjárókon. A decemberi menetrendváltástól várhatóan négy-öt perccel csökkenhet a vonatok menetideje az évente mintegy félmillió utas által igénybe vett Debrecen–Mátészalka vonalon.

  • Augusztus 24-étől 31-éig Nyírbátor és Mátészalka között 20:37-től 4:58-ig hét vonat helyett pótlóbuszok közlekednek. A csatlakozások megőrzése érdekében a Tiborszállás–Mátészalka vonalon kettő, a Mátészalka–Fehérgyarmat szakaszon pedig egy vonat menetrendje pár perccel módosul.
  • Szeptember 1-jétől 13-áig folyamatos vágányzár lesz Apafa és Nyíradony között, de éjszakánként Nyírbátorig lesz meghosszabbítva a lezárás. A pótlóbuszok Debrecen–Nyíradony, illetve Nyírbátor között közlekednek. Nincs a vasútvonallal párhuzamos közút Apafa és Hajdúsámson között, ezért egy busz szállítja el a vonatok utasait Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson között. Ehhez Debrecenből 40 perccel korábban kell indulnia, hogy Hajdúsámsonban csatlakozni tudjon a kizárt szakaszon végig közlekedő buszhoz, amelyiknek így nem kell Apafára és Dombostanyára betérnie. A második busz gyorsjáratként közlekedik, amennyiben a vonathoz az utasok száma miatt két busz is szükséges. A vasútvonalon közlekedő Kraszna InterCity helyett Debrecen és Mátészalka között, a teljes útvonalon busz viszi az utasokat.
  • Szeptember 14-étől október 11-éig Hajdúsámson és Nyírbátor között lesz folyamatosan lezárva a pálya a felújítás miatt, de szeptember 28-tól október 1-jéig 18:30-tól 6:20-ig Apafa és Nyírbátor szakaszra hosszabbítják meg a lezárást. A vonatok helyett általában Hajdúsámson és Nyírbátor között fognak közlekedni a pótlóbuszok, de a Debrecenből induló utolsó esti vonat és a Debrecenbe érkező első hajnali vonat teljes útvonalán, Debrecen–Mátészalka között pótlóbusz fog közlekedni. A Kraszna IC helyett ekkor is pótlóbusz jár Debrecen és Mátészalka között. Az éjszakai meghosszabbított vágányzárak idején pedig a szeptember 1–13. közötti időszakra alkalmazott megoldással egy busz elszállítja a Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson közötti utasokat, Hajdúsámsonban csatlakozva a Debrecen és Nyírbátor között közlekedő pótlóbuszhoz. A csatlakozások érdekében a Nyíregyháza–Nyírbátor–Fehérgyarmat és a Mátészalka–Csenger szakaszon néhány vonat menetrendje pár perccel módosul – ezzel a fázissal kapcsolatosan hirdetményt augusztus végén tesz közzé a MÁV-Start.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek