Indul a marcheggi vonal villamosítása a szlovák oldalon
Háromszáz nap alatt, tizenegy millió euróért újítják fel a Dévényújfalu és az osztrák államhatár közötti 2,3 kilométeres vasútvonalat.
A Szlovák Vasutak (ŽSR) vasúti infrastruktúra-kezelő társaság elkezdte a Dévényújfalu (Devínska Nová Ves) és Marchegg felé az osztrák államhatárig húzódó egyvágányú vasútvonal felújítását, aminek keretén belül a vonalat villamosítják is. A felújítási munkálatok a szerződés értelmében legfeljebb háromszáz napig tarthatnak, ezalatt az idő alatt március 4-étől szünetel a vonalon a vasúti közlekedés.
A felújítás célja a Szlovákia és Ausztria közötti határmenti nemzetközi személy- és áruszállítás minőségének javítása, a vasútvonal maximális sebességének növelése, menettartam csökkentése, a vasúti pálya kedvezőbb paramétereinek elérése. A modernizálást követően megnő a vonal kapacitása, aminek köszönhetően a Pozsony és Bécs között gyakrabban járhatnak majd a vonatok. A szakaszon található vasúti hidat is felújítják, így a forgalomkorlátozásokat is feloldják. A villamosítás által (25 kV, 50 Hz váltakozó áramú feszültségrendszer) a széndioxid-lábnyom, illetve a zajkibocsátás is csökken.
Nyolcvan kilométer per óráról százhúsz kilométer per órára nő a vasútvonalon a megengedett maximális sebesség, a vasúti pálya felújítását követően csökkennek a karbantartási költségek, s nő a vasútbiztonság is. A vasútvonal teljeskörű felújítását a Porr építővállalat cseh és szlovák vállalati konzorciuma végzi 10 millió 940 ezer 261,94 euróért (áfa nélkül). A munkálatokat a szerződés aláírását követően háromszáz napon belül be kell fejezni. A projektet jelentős CEF forrás bevonásával hajtják végre.
Szlovákiában jelenleg még egy vasútvonal villamosítása is folyamatban van, ez a keleti végeket érinti, a Homonna és Bánóc közötti vonalat. A szlovák vasúti infrastruktúra-kezelőség (ŽSR) 2023. májusában írta alá a Bánóc és Homonna közötti egyvágányú vasútvonal villamosítására és felújítására vonatkozó szerződést a közbeszerzési pályázaton győztes csehországi Eltra vasútépítő vállalattal. A 33,5 kilométer hosszú egyvágányú vasútvonal villamosítása 214 millió euróba kerül majd (jóval többe, mint ahogy azt eredetileg tervezték).
Borítókép: ZSSK
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!