Ismét kényszerpihenőn a Pandák

iho/vasút   ·   2017.06.06. 18:45
felujitott_metro_elindult0

Pünkösdvasárnap a Deák Ferenc tértől kellett visszafordítani műszaki gond miatt az egyik korszerűsített vonatot, hétfőn délután pedig egy másik, utasokkal teli szerelvény ajtói mindkét oldalon kinyíltak a Kálvin téri megállónál. Szerencsére egyik esetnél sem esett senki a sínekre, nem történt sérülés, a vezetők leszállították az utasokat, a vonatot pedig azonnal kivették a forgalomból. A problémákat követően a BKV az összes már forgalomba állított, felújított szerelvényt visszahívta alapos vizsgálatra, melyet az orosz gyártóval közösen hajt végre.

A civil Metróért Egyesület a Facebookon azonnal reagált: szerintük ilyen hibáknak ellenőrzött üzemben már nem szabadna előfordulnia, ezért az összes felújított szerelvényt ki kellene vonni a forgalomból, mivel „biztonság kritikus” hiba történt.

A Panda becenevű, felújított metrószerelvényeknél több esetben is súlyos hibák jöttek elő az elmúlt napok során (fotó: MTI)

A BKV az esetekkel kapcsolatban kedden hivatalos közleményt adott ki:

„A hétvégén az M3 vonalon közlekedő, korszerűsítéssel egybekötött felújításon átesett szerelvény meghibásodásának okait jelenleg vizsgáljuk, az érintett járművek jelenleg nem közlekednek. A BKV Zrt. felelős üzemeltetőként csak olyan járműveket enged forgalomba, amelyek garantálják utasaink biztonságát, a felújított, korszerűsített metrószerelvények üzemét Társaságunk szakemberei fokozott figyelemmel kísérik. Az üzem közben bekövetkező meghibásodások okait a felújítást végző Metrovagonmas szakemberei a BKV munkatársaival közösen minden esetben a legnagyobb körültekintéssel vizsgálják, és a feltárást követően az orosz szakemberek a hibát a lehető legrövidebb időn belül kijavítják.”

Az első felújított Metrovagonmas-szerelvény március 20-án állt forgalomba az M3-as vonalon. Az elmúlt két és fél hónap alatt számos műszaki gond lépett fel – ezek jó része a prototípus-jellegű felújításból következő „gyermekbetegség”. A BKV még 2015 augusztusában, egy többfordulós tendert követően írt alá szerződést az orosz Metrovagonmassal, melynek keretében a szerelvényeket eredetileg is építő vállalat 2016 és 2018 között kétszázhuszonkét metrókocsi, köztük száznyolcvanöt 81-717/714, tíz 81-717/714- 2M és huszonhét Ev3 típusú kocsi teljes felújítását végzi el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.