Jövőre készülhet el a várpalotai Ősi bekötőút

iho/közút   ·   2018.11.24. 12:00
400px_osibekoto_varpalota

Várpalota belterületén, a 8-as főút és az Ősi úti körforgalom – vagyis a Kossuth Lajos utca és a Dankó Pista utca körforgalmi csomópontja – közötti szakaszon eddig két egyirányú úton haladt a forgalom. A városfejlesztési koncepcióval összhangban az a cél, hogy a 72106 jelű út egyetlen, kétirányú nyomvonalon haladjon. Az út hétszázhetven méter hosszan, részben új nyomvonalon, részben meglévő önkormányzati tulajdonban lévő út fejlesztésével valósul meg, a hozzátartozó közművekkel együtt.

Várpalotán a 8-as főút és az Ősi úti körforgalom közötti szakaszát fejlesztik 2019-ben (fotó: NIF Zrt.)

A 72106-os út helyszíni munkái várhatóan 2019 tavaszán kezdődhetnek meg. A beruházás során megépül a Bánya bekötőút nyomvonalához kapcsolódó, körülbelül kétszáznegyven méter hosszú, új nyomvonalon vezetett szakasz, továbbá ötszázharminc méter hosszan átépítik a Bánya bekötőút burkolatát is.

Az Ősi úti körforgalom és a 8-as főút közötti szakasz új nyomvonala tehermentesíteni fogja a Kossuth Lajos utca, Mészáros Lajos utca, Dankó Pista utca közötti lakóövezetet az átmenő közúti forgalomtól, mivel iparterületeken és üzemi létesítmények között halad majd, így kisebb lesz a környezeti- és zajterhelés.

A nettó 607 millió 994 ezer 800 forint értékű fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg. A tervezés és a kivitelezés a Hazai Építőgép Társulás Kft. feladata.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.