Kényelmetlen helyzetbe hozta az ÖBB az osztrák államfőt

iho/vasút   ·   2018.12.05. 16:15
400px_cd_vonat

Környezettudatos utazást tervezett az osztrák államfő és kísérői a lengyelországi eseményre: a körülbelül négyszáz kilométeres utat vonattal négy és fél óra alatt teszik meg, eközben a számítások szerint 3,3 tonna szén-dioxiddal kevesebbet jut a légkörbe, mintha autókonvojjal mennének.

A bécsi főpályaudvaron azonban nem várt helyzet fogadta a prominens személyeket: se híre, se hamva nem volt az általuk lefoglalt különkocsinak, sőt még a foglalásnak sem volt nyoma az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) rendszerében.

Kényelmetlen helyezetbe hozta Alexander Van der Bellen osztrák államfőt az ÖBB, mivel a lefoglalt különkocsinak nyoma sem volt a szerelvényen (forrás: azonnali.hu)

A Bécs, Varsó és Katowice közötti járatokat az ÖBB, a Cseh Vasút ČD és a lengyel PKP Intercity közösen működteti, azonban mindegyik csak a saját országában felelős érte. Az osztrák Kleine Zeitung napilap arról ír, hogy az érintett járatot a ČD üzemelteti. A cseh vasúttársaság azonban azt nyilatkozta, hogy nem az ő hibájukból nem volt kiadva az első osztályú különkocsi, hiszen a vonat osztrák területen tartózkodott, vagyis a jármű hiánya az ÖBB felelőssége. Nekik nem dolguk a Bécsből induló vonatok és foglalások figyelése.

Végül mégis a csehek oldották meg a kényelmetlen helyzetet: a ČD egy cseh másodosztályú kocsi egyik részét foglalta le az elnöki stáb, valamint a velük utazó újságírók számára. A kellemetlen intermezzot követően a vonat pontosan elindult, az államfői interjúk helyszíne a büfékocsi lett – számol be az azonnali.hu.

Katowicéből indul el Noé vonatja, a világ klímanagykövete

A közlekedéssel lehet a világon a legnagyobb mértékben és leghatékonyabban szabályozni a szén-dioxid-kibocsátást. Számítások szerint 2030-ra újabb harminc százalékkal bővül a közlekedési piac Európában, ezt a növekedést pedig érdemes a közutakról a vasútra terelni. Az Európai Unió célja, hogy 2030-ra a teherfuvarozási piac harminc százaléka a vasúton folyjon.

Ennek érdekében az európai vasúttársaságok úttörő klímavédelmi kezdeményezést hoztak létre: a Rail Freight Forward kampány közös fellépés az európai minőségi közlekedés környezetbarátabbá és szén-dioxid-mentesebbé tételére.

Az úgynevezett Noé vonatja nevű, színes, környezetbarát tehervonatot december 14-én a katowicei klímakonferencián (COP24) indítják útjára: a szerelvény Berlinen keresztül Bécsbe, Párizsba és Brüsszelbe tart, majd hajóval szállítják a következő klímakonferenciára.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek