Kezdődik az elektronikus jegyrendszer kiépítése

iho   ·   2014.10.09. 07:20
oystercim

A BKK szerdán írta alá a szerződést a rendszer kiépítéséről és üzemeltetéséről a német Scheidt&Bachmann céggel, és 2013-ra 54,5 millió eurós, ötéves futamidőre szóló megállapodást kötött az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal a finanszírozásról. A főváros 5,5 milliárd forint saját forrással járul hozzá a fejlesztéshez. A tenderen először hetvenkilenc érdeklődő volt, majd nyolcan maradtak versenyben. Tarlós István úgy értékelte: a papíralapú jegyrendszer „Európa szégyene” kezdett lenni. A most kezdődő beruházás 2017-ben fejeződik be, körülbelül 800 beléptetőkaput állítanak fel a metróállomásokon, de például a HÉV-ek esetében lesz, ahol falra, oszlopokra helyezhető érvényesítő berendezés működik majd, s további 2500 autóbuszon, trolibuszon és villamoson is mintegy tízezer ilyen rendszert helyeznek el – írja az MTI. A főváros másfél millió, névre szóló csipkártyát bocsát ki és mintegy kilencmillió név nélküli, rövid lejáratút – jelentette be a főpolgármester, hozzátéve: az első csipkártyát minden budapestinek ingyenesen adják. A papíralapú rendszer több lépcsőben szűnik meg, először a bérletesek kapnak chipkártyát, végül a jegyvásárlók. A jegyeket telefonon és interneten is meg lehet majd vásárolni.

Londonban már évtizedek óta működik az elektronikus jegy, az utasok szeretik, és bevezetése óta több millió fontot spórolt a brit közlekedési vállalat. Igaz, ez azzal is járt, hogy nagyon sok dolgozójától vált meg, leginkább azoktól, akik jegypénztárakban dolgoztak, de sokkal kevesebb az ellenőr is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.