Kínában igazi légibusz lesz az A380-as óriás
A China Southern légitársaság belföldi járatokon használja majd a frissen átvett óriásgépeit. A Flightglobal információi szerint a Peking-Sanghaj és a Peking-Hangcsou vonalakon közlekedő gépek a nagyvárosok közti eddig is hihetetlenül erős forgalom bonyolítását segítik majd, de megfigyelők úgy vélik, hogy a hatalmas befogadóképességű, akár 800 utassal repülő gépek bedobása ezekre a járatokra egyfajta válasz a vasút kihívására, a Peking-Sanghaj szuperexpressz beindítására is.
Kétségtelen, hogy más légitársaságok a vasút konkurenciájára válaszul éppenséggel az eddigi szélestörzsű utasszállítók keskenytörzsűekkel való felváltására gondoltak ezeken a járatokon, a várhatóan csökkenő utaslétszám miatt. A China Southern azonban a jelek szerint inkább előre menekül a versenyben ennek a hatalmas kapacitásnak a beállításával.
A légitársaság szeptemberben veszi át az első A380-ast, a másodikat novemberben adják át. Ugyancsak szeptemberben kezdődik a jegyeladás a szupejumbo-járatokra, de hogy mikor startol az első óriásgép menetrend szerint, azt még nem hozták nyilvánosságra. A gépek első interkontinentális járata a Hangcsou-Párizs lesz.
A China Southern az első olyan légitársaság, amely normál üzemben is belföldi hálózatban repteti ezt a típust. Korábban az Air France a gép első példányának átvétele után több Párizs-London járatot is teljesített az óriással, de ez ideiglenes megoldás volt a személyzetek gyorsabb átképzése érdekében.
Korábban elsősorban Japánban volt jellemző nagy befogadóképességű repülőgépek használata belső járatokon: a légitársaságok 5-600 személlyel repültették Tokióból más japán nagyvárosokba a B747-es különféle változatait.