Kispályányi Piroska Szegeden
Tartják a megállapodást: a szállítási szerződésnek megfelelően az Ikarus–Škoda Konzorcium már hat új trolit adott át Szegednek, s az üzemeltető Szegedi Közlekedési Társaságnak (SZKT). Eddig a 450-es és a 451-es állt forgalomba, de a többi négy is megszerezte a szükséges engedélyeket és folyamatosan „rajzanak ki”, elsősorban 10-es trolivonalra, de láttunk a 9-esen is közlekedni Piroskát (a névért mi kérünk elnézést...).
Így már csak hét trolira vár Csongrád megye székhelye. Négy újabb jármű áprilisban (választási trolik lesznek?), a maradék három pedig szeptemberben érkezik meg a Tisza partjára. Így húsz hónapnyi csúszás után a szegedi közlekedési nagyprojekt ezen része is lezárul. A késedelem oka, hogy Tóth István Tibornak, az SZKT ügyvezetőjének alaptalan bejelentése után számos vizsgálat indult Gyimesi László fideszes önkormányzati képviselő vezetésével, azonban ezek mindegyike azt állapította meg, hogy a beszerzés a legszigorúbb uniós szabályoknak megfelelően történt. Ez már csak azért is volt „érdekes”, mert a járművek karosszériáját az Magyar Autóbusz Kft. gyártotta Székesfehérváron, amelynek vezetője, Széles Gábor ezer szállal kötődik a Fideszhez.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!