Kormány-főváros: mi van a szerződésben?
Hozzáférhető a főváros és a kormány közti tegnap a közgyűlésen jóváhagyott szerződés teljes szövege.
A BKK honlapján megjelent ismertető kiemeli, hogy a főváros milyen elvégzendő feladatokra vállalalt kötelezettséget. Az anyag kimondja, hogy elengedhetetlenül szükséges az állami normatív támogatás (32,2 milliárd forint) feloldása és időarányos részének folyósítása, ugyanakkor a főváros uniós források bevonásával vállal kötelezettséget az olyan feladatok elvégzésére illetve előkészítésére, mint a járműpark cseréje, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, a csepeli-ráckevei HÉV meghosszabbítása a belváros felé, a kisföldalatti meghosszabbítása Zugló irányába, illetve az elektronikus jegyrendszer. Budapest vállalja, hogy megpróbálja külső szolgáltatók bevonását az autóbuszküözlekedés új modellje keretében.
Azt is rögzíti a megállapodás, hogy a Budapesti Közlekedési Központ május elsejétől milyen plusz feladatokat, plusz hatásköröket kap, például: közösségi közlekedési szolgáltatászervezés, hálózat, járatok, menetrendek meghatározása,közszolgáltatási szerződések megkötése BKV-val és versenyeztetett szolgáltatókkal, a viteldíj-rendszer fejlesztése, jegy- és bérletértékesítés, ellenőrzés, forgalomirányítás, rendkívüli forgalomfelügyelet.
Az összefoglaló jelzi: sikerült végigtárgyalni az agglomerációs megállapodásokat és mostantól az uniós szabályok szerint, a kétoldalú szerződések alapján működnek a HÉV-vonalak Budapest határain túl.