Magyarországon próbáznak a railjet-hasonmások

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.06.21. 16:00
RJHAS

Információink szerint a váci oldalban és a 100-as vonalon is futópróbázik a cseh szerelvény.

Megérkezett hazánkba az első ötkocsis szerelvény, amelyet a Siemens–Škoda konzorcium gyártott a Cseh Vasutak megrendelésére. A szerelvény több napig is Magyarországon tartózkodik, a 70-es és a 100-as vonalon is próbázik a napokban. 

A Cseh Vasutak még 2018-ban rendelt meg ötven új vasúti kocsit a Siemens és Škoda konzorciumtól. A kocsikat a Siemens bécsi telephelyén gyártották, végösszeszerelésük pedig a cseh Škoda Transportation ostravai gyárában történik. A szerelvények a Siemens Viaggio Comfort típusú járművek formatervezéséhez és műszaki felszereltségéhez igazodnak. Az ötven vasúti kocsit tíz ötkocsis szrelvény formájában tervezik használni. A mozdony nélküli szerelvény első és utolsó kocsija standard UIC-előírásoknak megfelelő átjárókkal lesz ellátva, ami lehetővé teszi az ötkocsis szerelvény igény szerinti további bővítését például étkezőkocsival, vagy plusz első- vagy éppen másodosztályú kocsikkal. Az ötven kocsit, azaz a tíz ötkocsis szerelvényt nem egész hárommilliárd koronáért (39 milliárd forint) veszik meg a csehek. A szerelvény hossza 132 méter, 330 utas fér el benne, a kocsik maximális sebessége pedig 200 kilométer/óra. Az egyelőre belföldi expresszekre és gyorsvonatokra szánt tíz ötkocsis, tartósan összekapcsolt szerelvény a Prága–Ústí nad Labem–Karlovy Vary–Cheb, valamint a Prága–Plzeň–Cheb vasútvonalakon áll először forgalomba 2021 második felében.

Ahogy már korábban írtuk, a Cseh Vasutak összesen száznyolcvan hasonló vasúti kocsit vesz a Siemens Mobility–Škoda Transportation konzorciumtól 175 milliárd forint értékben. A húsz kilenckocsis szerelvényt a nemzetközi távolsági járatokon tervezik közlekedtetni Hamburgtól Prágán át egészen Budapestig, illetve Bécs és Graz felé is.

Nyitóképünk Pintér András felvétele.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.