Majdnem mérnök nélkül maradt a 4-es metró
Az építkezés kezdetén, 2006. júniusában a BKV Zrt. és az Eurometro Kft. szerződést kötött a 4-es metró beruházás FIDIC-mérnöki (Tanácsadó Mérnökök Nemzetközi Szövetsége) feladatainak ellátására – írja a napi.hu. A tervek alapján a metró átadását 2010-re időzítették, így a szerződés is csak addig szólt. A projekt viszont elhúzódott, a mérnöki feladatok pedig bővültek. Ennek megfelelően a szerződést módosították, 2012. június 30. lett az új határidő. Eközben a BKV elkezdte keresni az új mérnököt nyílt közbeszerzési eljárás keretében.
Akkor azonban csak egy pályázó nyújtott be ajánlatot, aki viszont drágábban vállalta volna a megbízatást, mint amennyi a BKV rendelkezésére állt akkor, így a szerződéskötés elmaradt. Az Eurometróval kötött megállapodást így ismét meghosszabbították fél évvel.
Később a BKV ismét közbeszerzési eljárást írt ki a probléma orvoslására. Erre már három pályázat érkezett, az ajánlatokat és a közbeszerzést is eredményesnek nyilvánították. Azonban az egyik ajánlattevő két jogorvoslati kérelmet is benyújtott, ami a közbeszerzési eljárás lezárását és az új szerződés megkötését nem tette lehetővé − 2012. december 31-éig. Mérnök nélkül azonban a 4-es metró beruházása nem folytatható, tehát megoldást kellett találni – olvasható a Napi Gazdaság cikkében.
A közlekedési társaság az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságához fordult, hogy mentesítse a mérnök kiválasztását a közbeszerzési eljárás hatálya alól. A BKV Zrt. a BKK Közút Zrt.-től kért ajánlatot a mérnöki feladatok ellátására, melynek eredményeképp 2015. december 31-éig kötöttek szerződést. A 4-es metró finanszírozása így biztossá vált, hiszen a szerződés elszámolható az európai uniós támogatás terhére – írja a napi.hu.