Még három Ventust kér a GYSEV
Az üzlet értéke huszonegymillió euró, vagyis körülbelül 6,7 milliárd forint – azaz egy Siemens Desiro ML szerelvényért bő 2,2 milliárdot fizetnek a Siemensnek. Az osztrák számozási rendszer szerint 4744-es sorozatú villamos motorvonatokból még 2014 januárjában rendelt ötöt a GYSEV ausztriai részlege, a Raaberbahn a Sopron–Bécs–Pozsony nemzetközi tengelyen való használatra. A GYSEV-keresztségben Ventus márkajelű járművek 2016 júliusában álltak forgalomba.
Az új Ventusok a meglévőkhöz hasonlóan a Sopronkeresztúr (Deutschkreutz)–Vulkapordány (Wulkaprodersdorf)–Bécs, főpályaudvar (Hauptbahnhof)–Pozsonyligetfalu (Bratislava-Petržalka) útvonalon fogják szállítani az utasokat. A plusz járművekkel férőhelykapacitást növel a vasúttársaság: már két egységből álló szerelvényeket is ki fognak tudni állítani a nemzetközi járatokra.
A 75,1 méter hosszú, százhatvan kilométer per órás sebességre képes Ventusok mindkét oldalán négy-négy ajtó található, utasterükben 259 ülőhely van, az alacsonypadlós kialakítás okán a padlószint hatvan centiméter. A járművek kétáramneműek: az osztrák és a magyar szabvány szerinti betáplálásról – tizenöt kilovolt 16,7 hertzes, valamint huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról – képesek üzemelni.
A GYSEV közvetlenül, nyílt közbeszerzés nélkül rendelte meg a plusz vonatokat, mivel csak műszakilag azonos járművek jöhettek számításba. Ráadásul mivel az osztrák partnervasút, az ÖBB is egyre inkább Desiro ML-eket használ Cityjet márkanévvel, főleg Bécs környékén, a nagymértékben intergált közösségi közlekedés átjárhatósága miatt kizárólag ez a típus jöhetett szóba – számol be a Railcolor News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!