Még kér a Griffinekből a PKP Intercity

iho/vasút   ·   2019.10.08. 12:00
400px_newag_griffin

Az üzlet értéke 183,8 millió zloty, vagyis bő tizenhárommilliárd forint, melyet részben uniós forrásokból finanszíroznak. A mozdonyokat harminc hónapon belül kell átadnia a Newagnakírja az International Railway Journal.

A PKP Intercity 2018 májusában rendelt meg a lengyel gyártótól húsz villamos mozdonyt. A 367,6 millió zloty (körülbelül huszonhat és fél milliárd forint) értékű beruházás magába foglalja a gépeken kívül azok karbantartását és alkatrészellátását, valamint a személyzet képzését. A társaság az opcionálisan lehívható további tíz mozdonyra is benyújtotta az igényét. Az alapmegrendelés egyik kész járművét a napokban mutatták be a gdanski Trako 2019 vasúti kiállításon és vásáron. A húsz mozdonyt 2020 végéig kell leszállítania a gyártónak.

A PKP IC két és fél éven belül már harminc Griffint fog üzemeltetni (kép forrása: Wikipedia)

A vasúttársaság a lengyel rendszer szerint EU160-as sorozatú, százhatvan kilométer per óra üzemi sebességre képes Griffineket elsősorban a Przemyśl–Lublin–Varsó–Bydgoszcz–Gdynia, a Przemyśl–Lublin–Varsó–Bydgoszcz–Piła–Kołobrzeg, valamint a Suwałki–Białystok/Lublin–Varsó–Poznań–Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra útvonalakon tervezi bevetni, de valószínűleg más útvonalakon is meg fognak jelenni a gépek.

A mozdonybeszerzés része a PKP Intercity 2023-ra megvalósítani tervezett széleskörű flottakorszerűsítési programjának. A cég többek között idén júniusban rendelt huszonhat, kétszáz kilométer per órás sebességre alkalmas személykocsit a hazai H Cegielskitől, júliusban pedig a svájci Stadlertől vettek a meglévő húsz mellé további tizenkét nyolcrészes, intercity-kivitelű Flirt villamos motorvonatot.

A négytengelyes Griffin univerzális villamos mozdony egyaránt alkalmas személy- és teherszállító szerelvények továbbítására. A Newag korszerű mozdonytípusa magas megbízhatóságot garantál, ráadásul a kötelező karbantartások között is hosszabb idő telhet el, így magas a rendelkezésre állása is. A Griffin az első olyan lengyel többáramnemű villamos mozdony, amely alkalmas a Lengyelországban alkalmazott három kilovoltos egyenáramról, valamint a tizenöt kilovolt 16,7 hertzes és a huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú hálózatokról is üzemelni – számol be a Railway Pro.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek