Megszűnik a Husa vasúti ága
Az intermodális logisztikával foglalkozó Husa Transportation Group leállítja Husa Transportation Railway Services (HTRS) elnevezésű vasúti teherszállító üzletágát. Az arculat-átalakítás következtében körülbelül hetvenöt dolgozót bocsát el a cég.
A szabad hozzáférésű vasúti ág megszűnése húsz mozdony és a németországi leányvállalat, a HTRS Süd áruba bocsátását is jelenti, azonban a Husa-csoport egyéb részlegeit, például a Shuttlewise intermodális szolgáltatót és a Svájcban üzemelő Rail Motion lízingcéget nem érinti.
A Husa Transportation elődjét, a közút–vasút közötti konténeres hulladékátrakodást végző ACTS Nederland BV-t 1989-ben alapították. A céget 1998-ban megvásárolta a Husa Transportation, ami Husa Transportation Railway Services néven engedélyt szerzett a vasúti teherszállításra, így az év márciusában Hollandia első teherszállító magánvasútjaként el is indíthatta hulladékszállító tehervonatait. A HRTS kezdetben csak Hollandián belül szállított hulladékot, idővel azonban be tudott lépni a nemzetközi intermodális piacra is.
A Railway Gazette arról ír, hogy a HTRS alapítója és vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta, a társaságnak rendkívül versenyképes környezetben kellett tevékenykednie, nehéz piaci feltételek között: az infrastrukturális költségek folyamatosan növekedtek, ráadásul a versenyfeltételek sem voltak egyenlők. A HRTS így nem igazán haladt előre, folyamatos veszteséget termelt annak ellenére, hogy csak a vasúti szállítás harmincöt millió eurós éves bevételt hozott. Ahhoz, hogy az üzletág életképes legyen, legalább kétszázmillió eurós forgalom lenne szükséges. A Husa első embere sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a vasúti piac privatizációja cserbenhagyta a céget. Úgy véli, hosszútávon csak a korábbi állami tulajdonú vállalatok, valamint néhány, a tőzsdén is bejegyzett vállalkozás maradhat meg.
A HRTS az érvényben lévő vasúti szerződéseit más szállítókra ruházza át. A szintén holland Rotterdam Rail Feeding (RFF) belga leányvállalata, a Belgian Rail Feeding által szállíthat a belga vasúthálózaton, ennek köszönhetően az RFF veheti át a HRTS a hollandiai Veendam és a belgiumi Hermalle közötti fuvarjait. Az RFF egy ideig még biztosan a Husa mozdonyait fogja felhasználni a vonatok továbbításához. A HRTS többi aktív szerződése – és nagy valószínűséggel dolgozói is – a Husa partnercégeihez kerül át – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!