Megtette kötelességét

Kemsei Zoltán   ·   2013.04.02. 13:00
00

Lezárult egy korszak a fővárosi villamosközlekedésben. Immár százhárom, hannoveri eredetű TW6000-es rója a síneket, kapacitásuk már a kiadandó járműmennyiség fölött van. A Ganz csuklósokra egyre kevesebb szükség van, Száva kocsiszínben már csak néhány tartalékkocsi áll bevetésre készen, ha mégis valami probléma lenne az importkocsikkal. A csuklósok két hagyományos (2-es, 24-es) pesti vonalat leszámítva Budára, Kelenföld és Budafok kocsiszínbe koncentrálódnak, zömük félreállítva várja sorsát.

A BKV nyáron tizenöt öreg, a forgalomban már részt nem vevő Ganz csuklósát selejtezné ki. A legidősbb példányok ebből a sorozatból a hatvanas évek végén készültek, a nullszéria (1301-1309 közötti pályaszámok) 1967/68 fordulóján kezdte üzemét. A két prototípus kocsit viszonylag hamar, 1976-ban selejtezték, a szériajárművek első három példányát (az egyedi szaggatós vezérlésű 1303-ast, a balesetes 1403-ast és 1405-öst) 2009. július 1-jén vonták ki a forgalomból.

AZ 1302-es gyártáskori állapotában, még két áramszedővel a pesti rakparton<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Komjáthy Zoltán gyűjteménye)

A hírek szerint ez a mostani selejtezés még csak az első hullám: amennyiben érvényes pályázatok érkeznek a nemrég kiírt villamostenderre (emlékeztetőül: április 3. a beadási határidő), és sikerül a jelentkezők valamelyikével szerződést kötni, további tizenöt Ganz csuklós villamos állományból törlése várható.

A jelenleg félreállított, a forgalomban részt nem vevő kocsik közül a következőket fenyegetheti a lángvágó: 1302, 1304, 1309 (mind az 1967/68-as nullszériából), 1312 (forgalomba helyezés: 1968), 1322, 1334, 1338 (1969/70), 1449 (a listán a legfiatalabb, 1975-ös gyártású). A további hét kocsit később jelölik ki.

Kapcsolódó hírek