Metróépítés az államcsőd szélén

iho/vasút   ·   2012.03.02. 09:05

Közel 350 millió eurós szerződést kötött az athéni metróhálózatot üzemeltető Attiko Metro S.A. a hármas vonal meghosszabbítására. A tenderen diadalmaskodó konzorciumnak tagja többek között a francia Alstom is. Hat új állomást építve 7,5 kilométerrel hosszabbítják meg a földalatti vonalát – írja az International Railway Journal.

Várhatóan 2017-re készül el a beruházás, amit a görög kormányzat és az Európai Unió közösen finanszíroz. Napi 135 ezer utasra számítanak a projekt tervezői. A vonalhosszabbítás révén Pireusz és a város nemzetközi reptere között közvetlen összeköttetés létesül – noha átszállással eddig is elérhető volt a légikikötő.

A mai metróhálózat elődjének tekinthető Athén–Pireusz vasútvonalat 1867-ben kezdték el építeni. A hálózat hossza napjainkban eléri a 46 kilométert, naponta 1,15 millióan veszik igénybe a szolgáltatást.

Athén metróvonalai<br />(forrás: http://subway.umka.org/)

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Jön a DAC, megszaladnak a vasútvállalati kiadások

iho/vasút   ·   2024.05.05. 15:00

A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.