Metróépítés az államcsőd szélén

iho/vasút   ·   2012.03.02. 09:05

Közel 350 millió eurós szerződést kötött az athéni metróhálózatot üzemeltető Attiko Metro S.A. a hármas vonal meghosszabbítására. A tenderen diadalmaskodó konzorciumnak tagja többek között a francia Alstom is. Hat új állomást építve 7,5 kilométerrel hosszabbítják meg a földalatti vonalát – írja az International Railway Journal.

Várhatóan 2017-re készül el a beruházás, amit a görög kormányzat és az Európai Unió közösen finanszíroz. Napi 135 ezer utasra számítanak a projekt tervezői. A vonalhosszabbítás révén Pireusz és a város nemzetközi reptere között közvetlen összeköttetés létesül – noha átszállással eddig is elérhető volt a légikikötő.

A mai metróhálózat elődjének tekinthető Athén–Pireusz vasútvonalat 1867-ben kezdték el építeni. A hálózat hossza napjainkban eléri a 46 kilométert, naponta 1,15 millióan veszik igénybe a szolgáltatást.

Athén metróvonalai<br />(forrás: http://subway.umka.org/)

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.