Miért szorul állami támogatásra az egyedi kocsis vasúti árufuvarozás?

iho/vasút   ·   2021.06.14. 12:00
00_egyes_kocsi

Rendkívül nagy az élőmunkaigénye, ami a vonat-összeállítás, kocsirendezés és rakodás során egyaránt tetten érhető.

Egy átlagos vasútüzemben három-négy fős vonatszemélyzetre is szükség lehet akár egyetlen kocsi mozgatásához is, továbbá az e tevékenységhez szükséges rendező pályaudvarokon is több tucat vasutas dolgozhat egyszerre. Az utolsó kilométerek megtétele ezért lassú és fajlagosan rettentően drága. Itthon ezzel a tevékenységgel szinte kizárólag a Rail Cargo Hungária foglalkozik, a MÁV árufuvarozási üzletágának jogutódjaként.

Miért fontos ez? Miért lett fontos az Európai Uniónak? Kiderül a Magyar Vasút legfrissebb, ötödik lapszámából.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.