Minden eddiginél drágább lesz a 150-es átépítése

iho   ·   2016.04.20. 09:57

A Pireusztól Budapestig tartó, mintegy ezer kilométeres vonalból szűk százhatvan kilométer jut Magyarországnak. Az egyvágányú, jelenleg nem túlságosan jó állapotú vonalat kétvágányúra, a pályát kétszáz, a biztosítóberendezéseket százhatvan kilométer per órás legnagyobb sebességűre építenék ki. A projekt nagyságát előzetesen 472 milliárd forintban jelölték meg, a beruházás 85 százaléka kínai államkölcsönből valósulna meg. A hitel nagyságáról, feltételeiről a Figyelőben még 2015 végén megjelent cikkben olvashattunk: eszerint húszéves, öt év türelmi idővel folyósított kölcsönről lenne szó.

A közel ötszázmilliárdos beruházás minden idők legdrágábbja lehet: a teljesen sík vidéken futó vasútvonal minden kilométere hárommilliárd forintba kerülne. Ennél csak a Szolnok–Szajol szakasz felújítása volt drágább, igaz, az ottani 3,3 milliárdos kilométerenkénti árban a Tisza hídja is benne van. A 150-esen azonban a második vágány teljes lefektetése szerepel, alépítményi munkákkal együtt, a helye – elvileg – megvan. Egyetlen esemény szólhat közbe csupán: a budapesti olimpiai pályázatban szereplő tervek a fővároson belüli nyomvonalat módosíthatják – írja a napi.hu.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!


Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.