Nem mindennapi kerülő

Fritz Gergely   ·   2012.11.13. 18:00
tereles_kk

A MÁV vágányzári hirdetménye szerint november 19-től 23-ig éjszakánként pályaépítési munkákat végeznek Mezőberény és Békéscsaba között. A 120-as vonal Gyoma és Békéscsaba közötti szakaszának teljes felújítása során először lesz komolyabb vágányzár, amikor kerülőútvonalat kell kijelölni az ablakos vonatoknak.

Az éj leple alatt nem a fővonalon, hanem a bal oldali vágányon robog majd be Békéscsabára a két román nemzetközi gyors<br>(a külön nem jelölt képeket a szerző készítette)

Öt napig ugyanis a Budapestről 19.10-kor Bukarestbe induló Ister Euronight nemzetközi része, valamint szintén a román fővárosba, a Keleti pályaudvarról 22.30-kor startoló Muntenia nemzetközi gyorsvonat román stokkja is kerülő útirányon, Mezőtúr–Szarvas–Orosháza–Békéscsaba vonalon fog közlekedni.

A vágányzár miatt a 21.04-kor Mezőtúrról Szarvasra induló személyvonatot lemondják, helyette a Mezőtúrról 21.10-kor induló Ister Euronighttal lehet utazni, amely Szarvasig belföldi személyvonatként közlekedik és Pusztabánréve, valamint Halászlak megállóhelyeken is megáll. A kerülő útirányon közlekedő vonatokat várhatóan Csörgők vontatják majd a dízeles szakaszon. Bár az utóbbi időben Mezőtúr és Csabacsűd között megnőtt a teherforgalom, ám Kisszénás felé a Bézéken kívül ritkán téved más jármű.

A vonal meghatározó járműve a Bézé. Novemberben öt napig az utolsó szarvasi személyt M41-es húzza majd

A kerülőút, a mezőtúri és békéscsabai mozdonycsere, valamint az orosházi irányváltás miatt körülbelül 100 perccel nő a két nemzetközi vonat menetideje. Míg a 120-as fővonalon a Mezőtúr–Békéscsaba távolság 55 kilométer, ez Szarvason át pontosan 98 kilométert jelent. A menetidő növekedése elsősorban a Romániába utazóknak jelent időveszteséget, ugyanis a belföldi utasok Mezőberényig vonattal, onnan vonatpótló busszal juthatnak el a békési megyeszékhelyre.

Ezúttal nem csak tehervonat élén lehet majd Csörgőt látni a szarvasi állomáson<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek