Németország leghosszabb vasúti alagútját építené meg a DB

iho/vasút   ·   2023.11.23. 12:00
alagut

A harminc kilométer hosszú műtárggyal a Csehországgal való közlekedési kapcsolatokat javítanák.

A Deutsche Bahn (DB) által nemrégiben bemutatott tervek alapján az alagút a németországi Heidenau és a csehországi Ústí nad Labem között, az Érchegység alatt vezetne. A műtárgy a várakozások szerint alternatívát kínálhat az Elba völgyében vezető vasútvonallal szemben, egyszerűbb összeköttetést nyújtva Drezda és Prága viszonylatában, mivel az Elba-völgyi pálya gyakran van kitéve zavaroknak, hol az időjárás, hol pedig a DB miatt, ahogy például idén augusztusban és októberben is történt. A német vasúttársaságnál úgy vélik, az új vonalszakasz áradásbiztos alternatívát jelent majd.

Az alagúthoz több nyomvonaljavalaslat is rendelkezésre áll (kép forrása: DB / railfreight.com)

A Drezda–Prága nagysebességű vasúti összeköttetés részét képző alagút létrehozásáról még 2020. március elején írtak alá együttműködési megállapodást az illetékes német és cseh vezetők, hogy a nemzetközi projektet közösen, együttes erővel koordinálják.

A projekt az alagút létrehozásán felül a Drezda–Heidenau vonalszakasz átépítését is magába foglalja: a DB szerint körülbelül 46 kilométernyi új vágányt, körülbelül kilencven új kitérőt, korszerű forgalomirányítás és biztonsági technológiát kell kiépíteni, a vonatok tárolásához pedig új infrastruktúrát kell létrehozni.

A társaságtól elmondták: azt kellett eldönteni, hogy az új pályaszakasz csak egy részén vagy teljes hosszán jöjjön létre alagút. Két és fél évnyi megbeszélés-sorozatot követően végül a teljes alagút mellett tették le a voksot, mivel a környezet, a forgalom, a technológia és a gazdaság szempontjából is az a legjobb megoldás.

A Drezda–Prága nagysebességű vasútvonal részét képző alagút az Érchegység alatt vezet majd

A következő lépésekről jövő januárban kezdődik nyilvános, az állampolgárok részvételét váró vita. Az előnyben részesített változatot 2024 közepére kell kiválasztani. Ezt követően a német szövetségi országgyűlés, a Bundestag kezdi meg a tárgyalásokat. Számos német médiaforrás szerint az alagút építése várhatóan 2032-ben kezdődhet meg és tizenkét évig fog tartani – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön a Németország harmadik leghosszabb alagútjának számító Katzenberg-alagút. Kép forrása: railway-technology.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek