Így járnak decembertől a nemzetközi vonatok

iho   ·   2013.08.30. 12:29
386_8640_maestral_kk

A vonatosszeallitas.hu beszámolója szerint elkészült a decemberi menetrendváltással érvénybe lépő új szerelvény-összeállítási jegyzék első tervezete.

Előző cikkeinkben összefoglaltuk, milyen változásokra lehet majd számítani a decemberi menetrendváltást követően. Írtunk mind a távolsági vonatok, mind az elővárosi közlekedést érintő változásokról, így a tervezett magyar S-Bahnról is, amely várhatóan Székesfehérvár és Kőbánya-Kispest között fog közlekedni. Ezúttal áttekintjük, miként változnak az egyes nemzetközi járatok összeállításai.

A Tisza gyorsvonat cseh poggyászteres kocsit kap Budapest és Záhony között, méghozzá egy termest és egy fülkést, ez utóbbi a frissen felújított Bbdgmee 84-71 sorozat része. A kocsiban nyolc kerékpárt is el lehet majd helyezni.

A bal oldalon a Wiener Walzer, a jobb oldalon pedig a Tisza készül indulásra a Keletiben<br>(fotó: Vörös Attila)

A kelebiai vonalon közlekedő Beograd gyorsvonat a főváros és Kelebia között két Bp 20-67-sorozatú kocsit kap, várhatóan a pót- és a helyjegyet kötelező lesz rá megváltani.

A Budapest és Brassó között közlekedő Corona gyorsvonat összeállítása kis mértékben változik: első osztályon decembertől fülkés helyett termes kocsiban lehet majd utazni, ez viszont továbbra is eurocity minőségű lesz.

Némi színvonalemelés a romániai nemzetközi forgalomban is várható<br>(fotók: Fritz Gergely)

Fontos hír azoknak, akik a biciklit sem akarják otthon hagyni jövőre, ha a horvát tengerpartra indulnak, hogy a Budapest–Split viszonylatú Adria gyorsvonat egy szlovák Bdghmeer 28-70-kocsit is továbbít majd, ebben fülkés és oldalfolyosós másodosztályú utastér, valamint poggyásztér is található. Így a kerékpárunkat kulturált körülmények között vihetjük magunkkal.

Bővül a kínálat a Koperbe közlekedő Istria gyorsvonaton is, az eddigi komfortkocsik mellett első osztályt is továbbít majd a szerelvény, méghozzá egy ABmz-vagont. Emellett egy Ds-poggyászkocsi is helyet kap a vonatban, illetve a Keletiben egy Moszkvából érkező közvetlen kocsit is felvesz majd. A menetrendje az eddigi tervezet szerint kalandos lesz: a járat a Keletiből indul, ezt követően Kelenföldön keresztül a Déli pályaudvarig közlekedik, onnan pedig irányváltás után indul Koperbe.

Az Avala Eurocity jövőre Belgrád és Prága között a szerb helyett cseh első osztályú kocsit, valamint étkezőkocsit is továbbít, illetve Budapest és Belgrád között kettővel több másodosztályú kocsi lesz a szerelvényben.

A Rákóczi Intercity halad Szihalomnál

A Jaroslav Hašek és a Slovan EC-be decembertől két poggyászteres kocsi is be lesz sorozva. A Rákóczi Eurocity jövőre nem továbbít étkezőkocsit, viszont egyel több másodosztályú vagon lesz a szerelvényben. Poggyászkocsiként Dms helyett Ds-kocsi lesz a vonatban, így több kerékpárnak jut hely.

A Hernád EC hossza megnő, kettő helyett öt másodosztályú kocsit továbbít majd, ezek közül az egyik poggyászteres lesz. A szerelvényt a magyar étkezőkocsi kivételével a szlovák vasút (ŽSSK) állítja ki.

A Romániába közlekedő intercityk között kisebb színvonalemelés várható decembertől: a Körös Intercity nyáron Budapest és Temesvár között egy Ds sorozatú poggyászkocsit is fog továbbítani, a Hargita pedig szintén a nyári időszakban egy többcélú térrel rendelkező román kocsit is kap, amelyben nyolc kerékpár is elfér.

Decembertől két közvetlen vonattal lehet majd eljutni Budapestről Zágrábba<br>(fotó: Tevan Imre)

A nemzetközi forgalom szempontjából talán a legfontosabb hír, hogy ismét lesz Citadella Intercity Ljubljana helyett muraszombati célállomással. A szerelvény közvetlen vagonjaiban Mariborig lehet majd utazni. Lesz két új járat Budapestről Zágrábba is, a 200-201 számú Agram IC Budapest és a horvát főváros között egy ABmz és egy Bpmz kocsit továbbít, Gyékényesig egy AByee és egy Bydee kocsi is lesz a vonatban. A 204 és 205-ös számú Kalnik névre keresztelt intercity szerelvényében ljubljanai követlen kocsik is helyet kapnak. A szlovén ABeelmt és a magyar Bpmz-kocsik mellett egy magyar WRbumz és egy horvát Bmee Zágrábig, egy szlovák Bpeer-kocsi Gyékényesig alkotja majd a szerelvényt.

A Citadella Intercity szerelvénye Ukknál, 2007 nyarán

Ismét hangsúlyozzuk, az eddigi információk egyelőre tervezetként jelentek meg, a későbbi fejleményekről, az új menetrend alakulásáról a későbbiekben is tájékoztatjuk majd olvasóinkat.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek