Nyuszi, hopp!
Három évtizede a mainál sokkal élénkebb vasúti teherszállítással találkozhattunk. A Ferencvárosi pályaudvar előtt – bár akkor mindkét gurító gőzerővel üzemelt – sorban, térközönként, állomásonként torlódtak fel a vonatok. A ma Ro-La vágánynak hívott összekötő sem bírta a terhelést, Kőbánya-Kispesten nemegyszer kényszerültek veszteglésre a tehervonatok.
Januárban a gabona- és a cukorrépakampány lezárulása után sem csökkent a forgalom. A téli időszak hagyományosan a nagy vadászatoké, vadbefogásoké, Magyarország egyik fontos exportcikke (a mai napig) az élő mezei nyúl. A befogott nyuszikat vagonokra rakták, és útnak indították általában Olaszország felé. Egy, az Alföldről érkező nyúlszállítmány vonata vesztegelt Kőbánya-Kispest bejáratán 1982. január 20-án is. Előtte Ferencváros bejáraton és Kőbánya-Kispest állomáson is várakozott egy-egy tehervonat.
A 100a vonal felől újabb szerelvény közeledett, a V43 1191 pályaszámú géppel. Szemtanúk szerint Szemeretelepen a vezér még kiintett a szolgálatnak, majd – a vizsgálati jegyzőkönyv szerint – álomba szenderült. A túlszolgálatokat, esetlegesen tizenöt-tizenhat órányi mozdonyon töltött időt most ne firtassuk. Pestlőrinc a pálya telítettsége miatt meg akarta fogni a vonatot, ám az alvó vezér magát önállósított gépe meghaladta a „Megállj!” jelzőt, és továbbment. Feltehetőleg a meghaladás következtében a vonatbefolyásoló fékezte le a robogó szerelvényt, ám későn. A tehervonat a bejáraton várakozó nyulas kocsikba szaladt. A rakomány egy része elpusztult, sok tapsifüles viszont – a nem várt szabadságnak örülve – szerteszéjjel szaladt. Akkoriban Kőbánya-Kispesten a 100a és a 142-es vonalak elágazásában egy kertészet is üzemelt még, a gazda feltehetőleg nem ilyen „vevőkre” számított, az amnesztiát kapott nyuszik pedig örülhettek a terülj-terülj asztalkámnak.
A baleset vizsgálata azután sok érdekességre derített fényt. Az elalvó mozdonyvezetőn kívül Kőbánya-Kispest forgalmi személyzetét is vétkesnek találták, az ütköző szerelvény érkezése előtt ugyanis Ferencváros bejárata már szabad volt, az ott ácsorgó szerelvényt beengedték a pályaudvarra. A határon túllógó „nyulas” tehervonatot Kőbánya-Kispest kijáratán túl lehetett volna engedni, így a mögé érkező vonatnak esélye lett volna megállni.