Olasz újgenerációs metrószerelvények Nápolynak
A Hitachi Rail 200 millió eurós szerződést kötött a dél-olasz nagyváros önkormányzatával a 6-os metróvonal újgenerációs szerelvényeinek szállítására. A 22 szerelvényt a gyár nápolyi, illetve pistoiai üzemében szerelik össze.
Minden vonat 39 méter hosszú lesz, és legfeljebb 290 utas befogadására alkalmas. Az Automatic Train Protection (ATP) vonatbefolyásoló berendezéssel ellátott járművek csatolt üzemben is képesek közlekedni. Az első ütemben hat kétirányú metrószerelvény épül meg Nápoly rövidebb, fejlesztése miatt hosszú évek óta nem üzemelő metróvonalára.
Nápoly polgármestere, Gaetano Manfredi a szerződést a városon belüli kötöttpályás közlekedés minőségének javítása érdekében tett jelentős lépésként értékelte. A városvezető szerint a nápolyi adminisztráció elkötelezett a lakosok és a turisták helyi mobilitása szempontjából egyaránt előnyös fejlett és hatékony közlekedési rendszerek megvalósítása iránt. Edoardo Cosenza, a helyi közlekedési tanács tagja szerint a meglévő 25 méteres, egyenként kétszáz utas befogadására alkalmas metrószerelvények a folyamatban lévő bővítések miatt egyelőre – a tervek szerint ez év nyaráig – nem üzemelő 6-os viszonylat Mostra–Municipio (utóbbi állomáson lehet majd átszállni az 1-es vonalra) szakaszát szolgálják majd ki az új metrók forgalomba állásáig. Az átállás az új járművekre 2026 nyarára fejeződik be, és a viszonylaton fokozatosan bevezetik a csatolt üzemű, 580 utas befogadására alkalmas, négy és fél perces követéssel közlekedő vonatokat. A meghosszabbítottan öt és fél kilométeres, nyolc állomásos 6-os könnyűmetró Nápoly következő városrészeit köti majd össze: Bagnoli, Fuorigrotta, Chiaia, Posillipo és Piazza Municipio.
Érdekesség, hogy 2013-ban az akkor meglévő, a két kilométernél alig hosszabb vonalát azért is zárták be, mert az előzetes várakozásokat erősen alulmúlták az utasszámok: a várt 7600 helyett mindössze napi ezer utas vette igénybe a hatost. Ezért a vonal bővítését elhatározó önkormányzat úgy döntött, hogy 2011. március 24-től csak hétfőtől péntekig, és akkor is csupán csak a délelőtti órákban üzemeljen a vonal. Később, 2013-ban a már javában zajló munkálatok során a Chiaia Riviérán található, bovinói Palazzo Guevara egyik szárnya beomlott, ezért a vonalon határozatlan időre üzemszünetet rendeltek el.
A Hitachi Rail Italy SpA székhelye az olaszországi Pistoiában található. Elődjét, az állami tulajdonú Finmeccanica leányvállalatát a korábbi AnsaldoBreda SpA-t 2015-ben adták el a japán Hitachi Railnek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!