Ötszáz meg hétszáz az hatszáz

iho/vasút   ·   2018.07.24. 08:30
400px_czloko_effishunter500

A mozdonyok felújításával foglalkozó cseh vállalat racionalizálta járműportfólióját, emiatt a kínálatból elköszönnek az Effishunter-dízelmozdonycsalád 500-as és 700-as, négytengelyes modelljei, hogy átadják a helyüket a kettő közötti 600-asnak – jelenti a Railway Gazette.

A felvételen látható 500-as, valamint a nagyobb teljesítményű 700-as Effishuntert gyúrta egybe, 600-assá a CZ Loko (forrás: Railway Gazette)

A kisebb testvérben eddig a Caterpillar 522 kilowattos C18 típusjelű, a nagyobban pedig a 709 kilowatt teljesítményű C27-es dízelerőforrása dolgozott. Az új dízelgépet szintén a C18-as hajtja, azonban annak már egy korszerűbb és erősebb változata, mely 563 kilowatt leadására képes és már a IIIB szintű uniós környezetvédelmi előírásoknak is eleget tesz. A másik két, IIIA besorolású motor továbbra is elérhető lesz a nem uniós országok számára.

Méretek szempontjából az Effishunter 600-as milliméterre megegyezik kisebb és nagyobb elődjével, a mozdonyszekrény, a vezetőfülke kialakítása és a forgóvázak is ugyanazok maradnak. A hetvenkét tonnás gép hossza 13 méter 28 centiméter.

Az Effishunterek széles palettát kínálnak az elsősorban tolatási feladatokra, de vonali szerelvénytovábbításra is alkalmas dízelmozdonyok terén. A legkisebb verzió a kéttengelyes, 328 kilowattos, harminchat tonnás 300-as. A legnagyobb és legerősebb a hattengelyes, 1550 kilowattos 1600-as – a Csillagromboló becenevű gépből Magyarországon a CER Cargo használ egyet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek