Pályafenntartás Púpossal Diósgyőrben
Az egykor hatalmas forgalmú Diósgyőr-Vasgyár állomás X., átmenő vágányának állapotát, illetve a 93-as számú, Miskolc-Rendezőről a borsodi megyeszékhelyet keletről megkerülő, Ládi-rakodóra vezető vonal kritikus pontjait javította ki márciusban a pályafenntartás. A vonalon ugyan jelenleg csak a heti két Dácsiás fás menet jelent forgalmat a Bobo Kft. mozdonymozgásain túl, de van remény arra, hogy ez a későbbiekben kedvezően változzék. Ennek egyik elemeként néhol teljesen új betonaljakat építettek be, illetve az M40 114-es közreműködésével a villamos mozdonyokat is fogadni képes egykori vasgyári állomás átmenő vágányát is feljavították: teljes felépítménycserét hajtottak végre.
A Ganz MÁVAG egyik legszebb formavilágú dízelmozdonyának megjelenése a szakaszon azért is különlegesség, mert bő egy éve ennek a vonalnak a végén, a Bobo Kft. műhelyében született újjá a gép, és lett belőle a MÁV Nosztalgia Kft. egyik büszkesége, feltámasztása utáni első kilométereit éppen ezeken a síneken futotta. A mozdony kiürült és fel nem használt követ tartalmazó rakott kocsikkal a napfényes délutánban gurult le Diósgyőr-Vasgyár állomásról, ahonnan egy emelkedő vonalvezetésű alagúton át járnak ki a vonatok, hogy aztán Miskolc vadregényes külterületéről az Egyetemváros mellett a lakótelepekkel borított Avast megkerülve guruljanak be Miskolc-Rendezőre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!