Pályahibák Kína nagysebességű hálózatán

iho/vasút   ·   2012.03.13. 12:58

A heves esőzések következtében a Hankou–Jicsang nagysebességű vasútvonal egy háromszáz méteres szakaszán elmosta a víz a pálya felépítményét. A vasútvonal építési munkálatai néhány hónapja, 2011 végén fejeződtek be, így erős a gyanú, hogy az időjárás mellett tervezési vagy kivitelezési hibák is felelőssé tehetők.

A pályahiba, különösen a júliusi tömegkatasztrófa fényében tovább növeli a kínai nagysebességű vasút építése üteme körüli ellenérzéseket. A közhangulathoz alkalmazkodva az állami költségvetés idén tovább csökkentette a vasútfejlesztésekre szánt keretet. Míg 2010-ben még 700 milliárd jüant (24,5 billió forintot) fordítottak vasútépítésre, addig tavaly már csak 469 milliárdot (16,4 billió forintot), 2012-re pedig mindössze 400 milliárd jüanra (14 billió forintra) „apadt” a költségvetés.

Viszonyításként: Magyarország költségvetésének 2012-es bevételi főösszege 13 950 milliárd forint, ami éppen megegyezik Kína idei vasútfejlesztési büdzséjével.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.