Pályaműködtetési szerződést kötött az állam a MÁV Zrt.-vel

MTI   ·   2011.08.30. 17:17

A megkötött szerződésben a magyar állam a MÁV-ot bízza meg a nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat működtetésével a meghatározott vasútvonalakon. Az állam e feladat ellátásának fejében a vasúttársaság bevételekkel nem fedezett, indokolt költségeit megtéríti, vagy ennek hiányában jogszabály alapján kezességet vállal az e költségeket fedező hitel felvételére. A múlt héten megjelent kormányhatározatban foglaltak szerint a MÁV idén e célból 35 milliárd forint értékben kötvényt bocsáthat ki.

A pályaműködtetési szerződés évek óta esedékes megkötésével a MÁV történetében első alkalommal számolhat hosszabb távra szóló állami vállalásokkal, amely szerint a dokumentum létrejöttével a kormányzat hazai és uniós jogszabályi kötelezettségeket teljesít.

Az öt évre szóló, évente felülvizsgálandó szerződéssel egyértelműen szabályozottá válik a magyar állam és a pályaműködtető nemzeti vasúttársaság közötti viszony, kiszámíthatóbbá, hatékonyabbá válik a vasúti pálya működtetése.

A közösségi közlekedés rendbetételének első lépése a pénzügyi stabilitás és kiszámíthatóság megteremtése. Az ágazatot évtizedek óta egyszerre jellemzi az alulfinanszírozottság és a pazarlás. A tervezhetőbb gazdálkodás feltételei a szerződéses alapon nyugvó finanszírozási háttér megteremtésével biztosíthatók.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.