Portefan 3.
Kezdetnek pár kép városi vasutakról, de nevezhetjük nyugodtan tujáknak is őket! :-)
Egy nap jól körbefotóztam Ceglédbercel-Cserő állomást. Akkor már zajlott a 100-as vonal átépítése. Talán húsz év alatt el is készül az egész, hogy kezdhessék ismét elölről...
A fotók szerkesztgetése közben rájöttem, hogy az elmúlt tíz év alatt meg kellett tanuljunk újból képet komponálni is! Ugyanis idő közben megváltozott a digitális fényképezőgépek CCD-jén az oldalhosszak aránya. Régebben majdnem négyzet alakú képek készültek (4:3), ma már a fekvő téglalap formátum a menő (9:6).
Hogy kevesebb helyet foglaljon el a képernyőn, a képek egy részét megvágom, de az alábbi felvétel például eredeti méretű:
Egyik posztjában Móricz Zsiga is panaszkodik a mindent összefirkálókra. Pedig pont a minap kerültek rendőrkézre páran, ahogy azt az ihón is olvashattuk. Sajnos nem elegen! Talán picit javult a helyzet a járművek külsején található graffitivel kapcsolatban, de az ablaküvegek összekarcolása, az ülések összefirkálása nem múlt el maradéktalanul.
És ha már megemlítettem az M61-eseket, nézzük meg, hogy miből vegetált egy Nohab-szerető vasútbarát 2002-ben:
És még egy kuriózum 2002 májusából – ha jól tudom, egy miskolci nyugdíjas postás készítette el a Garadna mozdonykát. Legutóbbi információim szerint rá következő évben a veresegyházi medveparkban állították ki, de ekkor még lehetett rajta utazni a LÁEV kisvasúti napján.
Lehetséges, hogy régebbi felvételeim közül későbbiekben is bemutatok majd jó párat, de ahhoz be kellene üzemelnem a diaszkennert, aminél jelenleg fontosabb teendőim is akadnak. Azért tessék majd a blogomat figyelni!
Kapcsolódó anyagok