Rég járt ilyen messze HÉV-szerelvény a HÉV-vonalaktól!
A minap egy teljes HÉV-vonatot szállítottak el Cinkotáról Pusztaszabolcsra, hogy az ottani Stadler-karbantartóbázis kerékesztergáján kezelésbe vegyék. A vonatot a HÉV Bobója vitte el Kőbánya teher állomásig az Örs vezér teréről induló összekötő vágányon, majd az MMV 429 001-es LDE1250-es Kissulzere is csatlakozott a menethez – a BKV-s nagyvasúti szállítások közreműködője évek óta a Magyar Magánvasút Zrt. A menet éjszaka csattogott le Pusztaszabolcsra, majd két nappal később visszatért a fővárosba. Közben pedig megesztergálták az MXA kerekeit.
De miért volt erre szükség? A HÉV-ek esztergálását a Fehér úti VJSZ-ben szokták elvégezni, van tehát megszokott és közeli megoldás a keréklaposodásra. A pusztaszabolcsi HÉV-esztergálással kapcsolatban a Stadler magyarországi igazgatója, Dunai Zoltán világosított fel bennünket. A mostani esztergálás egy tesztmunka volt, a tartós HÉV-es együttműködéshez előbb közbeszerzést kell kiírni (és aztán meg is nyerni), korai még erről beszélni. A Stadler bázisának hatalmas előnye, hogy eleve motorvonatok karbantartására lett kitalálva, így az esztergáláshoz sem kell megbontani a szerelvényeket, végig tud menni az eszközön az egész vonat. Viszont az oda-vissza szállítás jelentős költséggel jár. Pláne az egy hónap múlva kezdődő, több mint egy éven át tartó 40a vonali teljes kizárásos vágányzárban...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!