Régi szolgáltatás, mégis új élmények a BKV járatain
Az egy dolog, hogy a villamosmegállókat jelző táblákat úgy forgatták, hogy a járműről még véletlenül se lehessen látni, hol járunk, és a kijelzők nagy része is össze-vissza mutatja az aktuális helyzetünket. Arról nem is beszélve, hogy a hangszórókból, ha egyáltalán valami, akkor is legtöbbször a „bzbzzzzbzbz következik” hallható. Táblák pedig csak elvétve vannak a járműveken, mert vagy lelopták, vagy összetörték őket.
Valami az elmúlt napokban mégis megváltozott. Először a 49-es villamoson tűnt föl, hogy a vezető nemcsak hogy bemondja a következő megállókat, de hosszasan sorolja is az átszállási kapcsolatokat. Legalábbis a főbb csomópontoknál. Méghozzá érthetően, szépen artikulálva. Aztán a 112-es buszon is ugyanez az élmény ért. Később, a városban járva egyre több járaton, újra és újra. Érezhető, hogy nem csak mi hüledezünk, hiszen több olvasónk is beszámolt hasonló élményről.
Alapesetben ez lenne persze a normális, de szégyen, nem szégyen, Budapesten kuriózum az ilyesmi. Éppen ezért az iho megkereste a Budapesti Közlekedési Központot, ahol azután érdeklődtünk, hogy utasításra javult-e a minőség, vagy a járművek vezetői önszántukból döntöttek úgy, hogy jobbá teszik a légkört. Esetleg stand-upos kollégájuk sikerén felbuzdulva, ezzel a különleges szolgáltatással kedveltetik meg magukat az utasokkal.
Sajnos válasz nem érkezett kérdésünkre, a megkérdezett járművezetők pedig nem tudnak központi utasításról. A kötelező gyakorlat szerint csak a következő megállót kell bemondaniuk. Ez alapján arra következtetünk, hogy a vezérek önszorgalomból, az utasok érdekében cselekednek.
Biztosan lesznek törzsutasok, akiket zavarni fog az információhalom. Ők hallgassanak zenét. De halkan, hogy ne zavarják utastársaikat.