Siemens Mobility: további vasúti kapacitások a digitalizáció révén

iho/vasút   ·   2024.08.16. 15:00
siemens_mireo_smart

Az idei berlini InnoTrans kiállításon a német vállalat bemutatja a vasúti ágazat hatalmas potenciálját a társadalom teljes karbonlábnyomának csökkentése érdekében, melynek kulcsfontosságú eszköze a digitalizáció.

A Siemens Xcelerator bemutatása az InnoTrans 2024 kiállításon egy valóban nyitott ökoszisztéma megjelenését jelezte a zökkenőmentes digitális együttműködés érdekében. A digitalizáció magában foglalja a karbantartás optimalizálását, a meglévő infrastruktúra maximális kihasználását és a zökkenőmentes közlekedést szolgáló megoldások garantálását. A teljeskörű digitalizáció egyik legnagyobb akadálya azonban a zárt rendszerekben elszigetelt hatalmas mennyiségű adat. A válasz abban rejlik, hogy ezekhez az adatokhoz szabványosított alkalmazásprogramozási felületeken (API-kon) keresztül lehet hozzáférni, majd összekapcsolni őket AI-vezérelt elemzési és értékelési eszközökkel. Vezető technológiai szolgáltatóként a Siemens Mobility mintegy száz API-t azonosított a vasúti ökoszisztémán belül, és ezek közül egy tucatot már teljes mértékben kifejlesztett.

Michael Peter, a Siemens Mobility világszintű vezérigazgatója elmondta: „Az InnoTrans 2024 a 2018-ban megkezdett digitalizációs utunk következő fejezete. Bemutatjuk legújabb innovációinkat, amelyek lehetővé teszik a vonatok száz százalékos rendelkezésre állását, a hálózati kapacitás maximális kihasználását, és javítják az ügyfélélményt az akár száz százalékos kihasználtság elérése érdekében. A következő szintre emeljük a konnektivitást azáltal, hogy modulárisabbá tesszük a szoftvereket, szabványosított API-kat használunk, és a szoftvermodulokat a felhőbe helyezzük át olyan digitális megoldásokhoz, amelyek ügyfeleink, utasaink és bolygónk javát szolgálják.”

Az InnoTrans 2024-en bemutatott egyik legátfogóbb példa a müncheni S-Bahnnal közös új projekt, mely a Siemens Mobility InnoTrans-jelenlétének középpontjában áll A Siemens Mobility szabványosított ökoszisztéma-megközelítése, amely támogatja a különböző forrásokból származó adatok API-kon keresztüli integrálását, olyan funkciókat tesz lehetővé, mint a flottavezérlés, a vonaton lévő alkalmazások, a távoli ébresztés és szoftverfrissítések, az AI-alapú karbantartási rendszerek a Railigent X-szel és sok más funkció. Például az új müncheni S-Bahn egyes technológiái közvetlenül a Siemens Mobility-től származnak, míg másokat maga az üzemeltető vagy akár a versenytársak fejlesztettek ki. Ez egy együttműködésen alapuló innováció egy közös cél érdekében: népszerűsíteni a vasutat, mint a legjobb és legfenntarthatóbb utazási módot mindenki számára.

Maximális hálózati kapacitás

A szakkiállításon és -vásáron a Siemens Mobility világpremiert mutat be a jelzőrendszerek terén. A vállalat bemutatja, hogy az üzemeltetők hogyan optimalizálhatják tovább a hálózati kapacitást és az energiahatékonyságot digitális jelzőrendszerek és villamosítási megoldások segítségével. A felhőalapú infrastruktúra a virtualizáció lehetőségével, valamint a különböző hardverelemek, például a biztosítóberendezések és az ETCS-rendszerek georedundanciájával jelentősen hozzájárul a karbantartási és üzemeltetési költségek csökkentéséhez. Ezenkívül a digitális vonatbefolyásoló rendszerek az ETCS feletti automatikus vonatüzemeltető rendszerrel (ATO) kombinálva nemcsak a kapacitást növelik harminc százalékkal, hanem akár harminc százalékkal csökkentik a hálózat energiafogyasztását, miközben a pontosság akár tizenöt százalékkal javul.

Train2Cloud: A digitális városi jelzőrendszerek révén a Siemens Mobility bemutatja a legújabb innovációit, mint például az 5G kapcsolatot, valamint a világon elsőként elvégzett metrófelújítást, ahol a meglévő GoA4 metrórendszert egy új GoA4 CBTC automatizálási rendszerré alakítottak át. Ez jelentősen növeli a metrórendszerek kapacitását. A Siemens Mobility bemutatja továbbá, hogy a legújabb villamosítási innovációk, mint például a statikus frekvenciaváltók, még több energiamegtakarítási lehetőséget kínálnak az üzemeltetők számára.

Vasúti szolgáltatások: A Siemens Mobility új vasúti szolgáltatási technológiákat és termékeket mutat be az InnoTrans 2024 kiállításon.

Railigent X: Ez a felhőalapú alkalmazáscsomag az IoT-t („a dolgok internete”) és a mesterséges intelligenciát ötvözi a vasúti eszközök optimalizálása érdekében. A Railigent X API-kon keresztül zökkenőmentesen integrálható más rendszerekkel vagy partneralkalmazásokkal, így végpontok közötti folyamatoptimalizálást garantál. Akár negyven százalékkal is csökkentheti a szervizkésések miatti költségeket, akár harminc százalékkal minimalizálhatja a nem tervezett depóleállásokat, és akár tizenöt százalékkal is csökkentheti a karbantartási költségeket. A Railigent X egyik új alkalmazása az úgynevezett Health States, amely egy átfogó döntéstámogatási modell flottakarbantartási koordinátorok / ECM3 számára. Közlekedési lámpa jelzőket (piros, sárga, zöld) használ az alkatrészek állapotának felmérésére.

A MoBase-nél, a professzionális vasúti termékek és megoldások e-kereskedelmi platformjánál kényelmes, egyablakos beszerzési élményt kínálunk ügyfeleinknek. A több mint 350 ezer pótalkatrésznek köszönhetően az ügyfelek könnyen megtalálhatják, amire szükségük van. A MoBase új szervizén keresztül az ügyfelek eladhatják a felesleges készletet a vasúti ágazat más vásárlóinak, csökkentve a hulladékot és optimalizálva az ellátási láncot. Ezenkívül két további innovációt mutat be a Siemens az InnoTranson a depón kívüli karbantartás jövőjével kapcsolatban, annak érdekében, hogy hatékony és megbízható működést nyújtson ügyfelei számára, a depókapacitások optimalizált kihasználása mellett.

Kulcsrakész megoldások

Egy interaktív táblázat mutatja be a Siemens Mobility globális kulcsrakész referenciáit, és azt, hogy a vállalat hogyan valósítja meg világszerte a legambiciózusabb közlekedési projekteket ügyfelei számára. A kiállítás bemutatja, hogyan gyorsítja fel az átalakulást a digitalizáció (például a digitális ikerrel), és hogy a Siemens Mobility hogyan teszi lehetővé a fenntartható közlekedést teljes körű megoldásokkal.

A Siemens Mobility egy turnkey-szerződés keretében komplett szervizszolgáltatást kínál, amely magában foglalja egy új, 23 kilométeres metrórendszer teljes körű kiszolgálását, hat állomással és tizenkét, vezető nélküli, háromkocsis metróvonattal, amelyek a Sydney Metro Western Sydney Airport projektet szolgálják ki. A Siemens Mobility a kulcsrakész projektet a Parklife Metro konzorcium tagjaként, partnereivel, a Webuilddel, a RATP Devvel, a Siemens Financial Servicesszel és a Plenary Grouppal együtt valósítja meg. Az InnoTrans-on egyedülálló 3D-s virtuális élményt mutatnak be, amely megjeleníti a Sydney Metro Western Airport vonat összes funkcióját.

Szoftver

A látogatóknak lehetőségük nyílik arra, hogy többet megtudjanak a Software Suite X-ről és azon túl, arról, hogy a Siemens Mobility bevált szoftvermegoldásai hogyan optimalizálják működésüket és javítják az utasok utazási élményét. A TPS.suite (vonattervező rendszer) támogatja az infrastruktúra-üzemeltetőket és a vasúttársaságokat működési folyamataik optimalizálásában. Egy interaktív kiállítás elmagyarázza, hogy a TPS.plan hogyan hoz létre rendkívül pontos és megbízható menetrendeket, hogyan támogatja a TPS.live a diszpécsereket automatizálással és optimalizálással, és hogyan teszi lehetővé a TPS.trackworks a hatékony építési tervezést.

Szintén bemutatják az InnoTranson az S3 Passengert, a készletmenedzsmentet, az árképzési és a helyfoglalási platformot a vasúti és buszforgalomban szolgáltató vállalatok részére. A SaaS-megoldás segít az üzemeltetőknek készletük kezelésében és az ülőhelyek kihasználtságának maximalizálásában a nagyobb kapacitás és hozam érdekében. Az S3 Passenger nyílt architektúrája lehetővé teszi, hogy integrálódjon a külső operációs rendszerek, harmadik féltől származó leltárrendszerek, disztribúciós partnerek és bármilyen más integráció API-k széles skálájával.

A HAFAS NextGen alkalmazásszolgáltatások holisztikus és teljesen új kialakítású utasélményt nyújtanak. Legyen szó háztól házig utazástervezésről, valós idejű információkról, jegyértékesítésről vagy akár keresletre reagáló közlekedésről, minden releváns mobilitási szolgáltatás zökkenőmentesen integrálható és adatmenedzsment eszközök átfogó alkalmazásával támogatott.

Vasúti alkatrészek

A Siemens Mobility az InnoTrans 2024 kiállításon mutatja be a vonatgyártók igényeire szabott alkatrészportfólióját, a legújabb fejlesztéseket pedig a 27-es csarnok külön standján mutatja be (220-as stand).

Kiemelt témák:

  • forgóvázelemek és kapcsolódó szervizmodellek;
  • a MoComp alapvető innovációi: Légmentes fékrendszer, SiC technológia a vontatási és és tartalék konverter, magasan integrált Permanently Excited Synchronous Motor;
  • moduláris és méretezhető fedélzeti és kommunikációs berendezése;
  • a Siemens Mobility ezekkel az innovációkkal világszerte megszólítja a járműgyártókat, megerősítve vezető szerepét a vasúti ágazatban.
Ezeket a járműveket mutatja be szabadtéri kiállítási területén a Siemens Mobility

Egyiptomi Velaro: Egyiptomban egy kétezer kilométer hosszú nagysebességű vasúthálózat épül, így Egyiptom néhány éven belül a világ top hat nagysebességű vasúttal rendelkező országai közé kerül. Ezzel az egyiptomiak kilencven százaléka biztonságos, tiszta és megfizethető közlekedéshez fér hozzá. Az egyiptomi Velaro nagysebességű vonatot úgy építették, hogy ellenálljon a szélsőséges hőmérsékleteknek, sivatagbiztos elemeket tartalmaz, miközben a legmagasabb szintű kényelmet nyújt az utasoknak.

A Mireo Smart válasz a folyamatosan változó közlekedési környezet kihívásaira és a vasúti közlekedés növekvő népszerűségére. A Siemens Mobility a vasúttársaságok számára egy nagymértékben szabványosított regionális vonatot kínál, amely nagyon rövid idő alatt szállítható, és amely garantálja a magas megbízhatóságot és rendelkezésre állást.

Smart Train Lease: A Siemens Mobility megalapította a Smart Train Lease GmbH leányvállalatot, hogy lehetővé tegye ügyfelei számára flottájuk rugalmas kiegészítését bérelt, korszerű akkumulátoros, hidrogén és elektromos motorvonatokkal. A Siemens Mobility Mireo Smart vonatai rövid időn belül rendelkezésre állnak, üzemre jóváhagyottak, és megfelelnek a modern regionális személyszállítás minden követelményének.

A Vectrain rugalmas, határokon átnyúló megoldás az intercity-utazáshoz. Rugalmas járműkonfigurációból áll, mint például a Vectron mozdonyok és a Vectrain vezetőfülkés kocsi szabványosított Vectouro kocsival, amely rugalmasságot kínál az üzemeltetőknek és határokon átnyúló utazást az utasok számára. A vonat és a mozdony már több európai országban engedélyt kapott.

A Vectron a Siemens Mobility mozdonyplatformja, amely váltakozó áramú (AC) és többáramnemű (MS) változatban kapható különböző feszültségrendszerekhez. 230 kilométer per órás maximális sebességgel képes haladni, szintén a Vectrain része. A mozdony alkalmas mind a hagyományos, mind pedig a nagysebességű vonalakon való használatra a gyors, határokon átnyúló személyszállításban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Kutatás-fejlesztés Röviden

Együttműködik hazánk Kazahsztánnal a digitalizációban és a műszaki fejlesztésben

iho   ·   2024.11.21. 18:45

Kaszim-Zsomart Kemeluli Tokajev, a Kazah Köztársaság elnökének hivatalos magyarországi látogatásának részeként kerekasztal-beszélgetést rendeztek magyar vállalatok képviselőinek és a kazah delegáció részvételével. Az esemény fontos lépés volt a kétoldalú együttműködés erősítése és a digitális technológiák és műszaki fejlesztések kilátásainak megvitatására.