Siemens-vonatokat vesz Florida

iho   ·   2014.09.16. 08:45
400px_siemens_charger

A Florida East Coast Railway (FEC) intercity-személyszállítási leányvállalata, az All Aboard Florida (AAF) magán-vasúttársaság hagyományos, mozdonyvontatású vonatokat szán a Miamit és Orlandót összekötő intercityknek. A szolgáltatást öt, egyenként két Siemens Charger dízelmozdonyból, valamint négy modern, egyszintes személykocsiból álló szerelvénnyel tervezi elindítani az AAF.

A Global Rail News arról ír, hogy a 235 mérföldes (376 kilométeres) távot felölelő szolgáltatás két ütemben épül ki. A tervek szerint 2016 végén induló első járatok még csak Miamit és West Palm Beachet kötik össze Fort Lauderdale-t érintve. Az orlandói nemzetközi repülőtérig vezető második fázishoz újabb öt szerelvény szükséges, a meglévő vonatokat pedig három kocsival meghosszabbítják.

A Siemens a kifejezetten az amerikai piacnak tervezett Charger dízelmozdonyokat hozza az AAF floridai intercityjeihez<br>(látványterv: Siemens)

A dízel-villamos üzemű Charger mozdonyok erősített mozdonyszekrényeik ütközési energiaelnyelő elemeket tartalmaznak. A Tier 4-es környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, tizenhat hengeres, Cummins QSK95 dízelerőforrásaik 3280 kilowatt teljesítménye kétszáz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre gyorsíthatják a szerelvényeket.

A lépcső nélküli, peronmagassággal egyező padlószintű személyvagonok teljes mértékben megfelelnek az amerikai akadálymentesítési követelményeknek (ADA). A járművek a Siemens első olyan kocsijai lesznek, amelyek az Egyesült Államokban rozsdamentes acélból készülnek. Az utastérben ergonomikus üléseken foglalhatnak helyet az utasok. Többcélú tér áll majd a kerékpárral vagy babakocsival utazók, valamint a kerekesszékkel élők részére. Az ingyenes fedélzeti vezeték nélküli internetelérés (wifi) szintén szériatartozék. A szerelvények karbantartásáért a West Palm Beach-i és az Orlando repülőtéri telephelyek lesznek felelősek, összesen több mint százhúsz embert foglalkoztatva.

A mozdonyok és a kocsik a Siemens kaliforniai, sacramentói üzemegységében épülnek majd meg, részegységeikhez nagyrészt az Egyesült Államokban gyártott alkatrészeket fognak felhasználni a Buy America („Vegyél amerikait”) törvény értelmében. A mozdonyok vontatómotorjait és a váltóműveit a Siemens Ohio állambeli norwoodi üzemegysége, a többi hajtási részt a Georgia állambeli alpharettai üzem gyártja le – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek