Sívonatokat indítana a RegioJet a téli szezonban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.06.02. 18:00
RJ

A nyári tengerparti fürdősvonat sikerein felbuzdulva a cseh magánvasút Varsó és Innsbruck között indítana járatokat az alpesi síparadicsomokba.

A tavaly nyáron elindított fürdősvonat szinte azonnal nagysikerű lett, igazi vasúti besztszellernek mondható, hiszen annak ellenére, hogy csak júliusban indult el a járat, néhány nap után már szinte minden járat színültig tele lett, és a nyári idény végére több mint 60 ezer utasról számolt be a vasúttársaság. Idén már május 28-án elindult az adriai fürdősvonat Prágából, ami egyelőre heti három alkalommal közlekedik oda-vissza, júliusban és augusztusban pedig naponta közlekedik majd. A magánvasút tájékoztatása szerint az idei szezonra már több mint 35 ezer jegyet adtak el. A tavalyi évvel ellentétben már nem csak az isztriai Fiume (Rijeka), de a dalmáciai Split is elérhető vonattal. A járat Budapesten a kelenföldi pályaudvaron is megáll. A végállomásokról további tengerparti üdülőhelyekre szállítja el az utasokat a RegioJet, partner busztársaságok segítségével. Ami a menetjegyeket illeti, továbbra is maradnak a nagyon kedvező árfekvésű jegyek: egy irányban az ülőkocsiban már 22 eurótól érhető el a menetjegy Fiuméba, Splitbe 39 eurótól utazhatunk ülve, a fekvőhelyes kocsiban pedig Fiume 30 eurótól, Split pedig 49 eurótól érhető el egy irányban. Ebben az árban pedig már benne van a helybiztosítás ára is, semmiféle felár már nem fizetendő (kivéve, ha kerékpárt is viszünk).

A koronavírus-járvány megfékezésére hozott intézkedések miatt felfüggesztett Prága–Bécs–Budapest Déli pu. viszonylaton közlekedő vonatpár is végre újraindul, az első járat június 13-án indul Prágából, vissza pedig június 14-én. Az árak és a szolgáltatások maradnak a megszokott szinten, a változás csak annyi, hogy a csehországi vágányzárak miatt a járat kerülő útirányon át, kicsit hosszabb menetidővel közlekedik, mint eddig.

Az első spliti járat indulása Prágából, május 28-án

A cseh magánvasút most pedig egy olyan ötlettel rukkolt elő, amely még a legfantáziadúsabb vasútbarátok között is nem kis meglepetést okozott: Varsó és Innsbruck között tervez éjszakai vonatjáratokat indítani, ha minden jól megy, akkor már 2021 telén. Radim Jančura, a RegioJet vezérigazgatója szerint igen is nagy üzleti potenciál van a lengyelország és Ausztria közötti járatok esetében, hiszen a téli szezonban charter repülőjáratokat indítanak Varsó és Innsbruck között. A vonatos összeköttetés egy éjszakai járattal kiváló környezetbarát alternatívája lehetne a repülőjáratoknak, sőt olcsóbb is lehetne. Egyelőre annyit tudni, hogy a járat Csehországban csak Bohumín és Břeclav állomásokon állna meg, az még kérdéses, hogy esetleg lesznek-e közvetlen kocsik Prágából a járatra, vagy sem. Arról, hogy milyen ausztriai állomásokon állna meg a járat, még csak most kezdtek el tárgyalni. A RegioJet tavaly kapta meg a lengyel vasúti hatóságtól az engedélyt, hogy járatokat továbbítson Lengyelország területén, akkor a Prága–Przemysl járat beindítását tervezték, de ez a világjárvány miatti helyzet okán még nem közlekedik, azonban továbbra is tervezik.

A RegioJet cseh magánvasút elég merész terveket sző a közép-európai személyszállítási vasúti piacon, nemrég a Prága–Brüsszel–Oostende éjszakai járat bevezetésének ötletével állt elő.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.