Szabványproblémák a kínai nagysebességű vasúton

MTI   ·   2012.06.01. 13:45

Kínában több mint húsz, 2005 után épült gyorsvasúti pálya építésénél tapasztalták az ellenőrök szabvány alatti minőségű elemek beépítését - adta hírül a kínai média pénteken.

A laboratóriumi eredmények megállapították, hogy problémásak a szuperexpresszeknek épített alagutakba beépített csővezetékek, „öntött csatornák” és a különböző fém alkatrészek.

Hibás, az országos szabvány előírásait el nem érő elemeket találtak például a Sanghaj–Kunming vonalon – adta hírül a vezető kínai pártlaphoz tartozó people.com internetes oldal.

Ugyancsak itt számolnak be helyszíni tudósítók arról, hogy az építkezésekről származó és a hatóságoknak átadott fém alkatrészek sem álltak ki több tesztet. Ezek között voltak például terheléses és tűzállósági vizsgálatok.

A hivatalos ellenőrzésről kiadott jelentésről Pong Cse-hua (Peng Zhihua), a közbiztonsági minisztérium szakembere megállapította: a kivitelezők széles körben alkalmaztak kifogásolható minőségű, szabványon kívüli termékeket. Az is kiderült, hogy egyes esetekben megtévesztő módon azt állították: a beszerelt elemeket Németországból importálták, miközben azokat kínai gyártásúval helyettesítették. A megrendelő vasútügyi minisztériumnak így 30 százalékkal nagyobb összeget számláztak.

A közelmúltbéli sajtójelentésekből, számvevői vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy a kínai vasútépítési szektort, amelybe a központi költségvetés hatalmas összegeket pumpált, átszövi a korrupció.

A tárca miniszterének, akit a napokban zártak ki a kommunista pártból, ugyancsak bíróság előtt kell felelnie, amiért kenőpénzeket fogadott el, jogtalan előnyhöz juttatott vállalatokat és jelentős anyagi kárt okozott. Az 59 éves Liu Cse-csün (Liu Zhijun) 2003-tól volt a vasútügyi tárca első embere. A politikust, aki ellen 2011 februárja óta tart a vizsgálat, az egész vasúti területre kiterjedő súlyos korrupcióért is felelősnek tartják.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.