Szergejek Soroksáron

Vörös Attila   ·   2023.06.30. 12:00
2512_XS101732_230628_

Gőzerővel folyik a munka a kelebiai vasút újjáépítésén a fővárosközeli területeken is.

Soroksár vasútállomás szétkapásával tavaly óta már Budapest környékén is érezhető a 150-es vonal újjáépítésének hatása. Most már tényleg muszáj pótolni a személyvonatokat – a projekt első pár hónapjában ugye nem történt semmi olyan a vonalon, ami indokolta volna a pótlást. A jelen állás szerint Soroksár állomásnak csak egy vágánya van, ez az egy pedig a BILK felé folytatódik, a korábbi fővonali vágány nincs is meg, a helyén földmunka zajlik. Soroksár terminál déli végét végre bekötötték a kelebiai vonalba, itt tudnak a munkavonatok közlkedni Budapesttől dél felé.

Az üres kővonattal kapaszkodik a 096-os Szergej Soroksári út állomás felé. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Mostanában minden nap van „nyílt vonali” kirakodás Dunaharaszti állomáson – az idézőjel annak szól, hogy bár állomás, most mégis itt is csak egy vágány használható. A V-híd zúzott követ szállító tehervonataival egy startos klasszik Szergej kel útra Ferencvárosból minden reggel, hogy a rakodás végeztével a délutáni órákban visszatérjen oda – illetve ha Fradinak nem kell a vonat, akkor hosszabb tartózkodással Soroksári útra. Mivel a gép Dunaharasztiban nem tud körüljárni, a műveletet már Soroksár terminál állomáson végrehajtják, és ezután tolva megy ki a vonat Harasztiba.

Konténervonat tekeredik ki Soroksárról a 308-as remottal

De nem ez az egyetlen állandó Szergej a környéken. A felsővezeték hiányosságai miatt a BILK-re közlekedő tehervonatokat is szinte kivétel nélkül a V-híd továbbítja Ferencvárostól. A BILK-es pendlin szolgált már céges festésű kék-fehér Szergej, jöttek a Ludmillák is, jelenleg pedig a bérelt 308-as remot Szergej húzza a tehervonatokat. A Rail Cargo Hungaria konténervonatait olykor egészen BILK-ig elviszi az eredeti vonógép, ha az dízel: Herkules és Traxx is járt már Soroksáron az elmúlt hónapokban. Igazán ritka esetben pedig beszáll egy-egy Suttogó is a vonatok továbbításába – a 2068-as dízeleket egyébként a Cargo a csomóponti kiszolgáló tehervonatokon veti be Budapesten is már évek óta.

A BILK-es tolatós érkezik Soroksár terminál állomáshoz. Tőle balra volt korábban a 150-es vonal

Az említett fordákon kívül is találkozhatunk egyéb anyagvonatokkal, amik a 150-es vonalra tartanak, de Soroksári út rendezőben is rendszeresen láthatunk V-hidas kőrakodást. Az építési forgalomban nem kizárólag a V-híd vállal szerepet: hozott már a Retrack kitérőket, a Kárpát Vasút sínszálakat is.

Nyitóképünkön Dunaharasztin tol be rakodáshoz a Szergej.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek