Szergejek Soroksáron
![2512_XS101732_230628_](https://iho.hu/storage/30310/2512_XS101732_230628_.jpg)
Gőzerővel folyik a munka a kelebiai vasút újjáépítésén a fővárosközeli területeken is.
Soroksár vasútállomás szétkapásával tavaly óta már Budapest környékén is érezhető a 150-es vonal újjáépítésének hatása. Most már tényleg muszáj pótolni a személyvonatokat – a projekt első pár hónapjában ugye nem történt semmi olyan a vonalon, ami indokolta volna a pótlást. A jelen állás szerint Soroksár állomásnak csak egy vágánya van, ez az egy pedig a BILK felé folytatódik, a korábbi fővonali vágány nincs is meg, a helyén földmunka zajlik. Soroksár terminál déli végét végre bekötötték a kelebiai vonalba, itt tudnak a munkavonatok közlkedni Budapesttől dél felé.
Mostanában minden nap van „nyílt vonali” kirakodás Dunaharaszti állomáson – az idézőjel annak szól, hogy bár állomás, most mégis itt is csak egy vágány használható. A V-híd zúzott követ szállító tehervonataival egy startos klasszik Szergej kel útra Ferencvárosból minden reggel, hogy a rakodás végeztével a délutáni órákban visszatérjen oda – illetve ha Fradinak nem kell a vonat, akkor hosszabb tartózkodással Soroksári útra. Mivel a gép Dunaharasztiban nem tud körüljárni, a műveletet már Soroksár terminál állomáson végrehajtják, és ezután tolva megy ki a vonat Harasztiba.
De nem ez az egyetlen állandó Szergej a környéken. A felsővezeték hiányosságai miatt a BILK-re közlekedő tehervonatokat is szinte kivétel nélkül a V-híd továbbítja Ferencvárostól. A BILK-es pendlin szolgált már céges festésű kék-fehér Szergej, jöttek a Ludmillák is, jelenleg pedig a bérelt 308-as remot Szergej húzza a tehervonatokat. A Rail Cargo Hungaria konténervonatait olykor egészen BILK-ig elviszi az eredeti vonógép, ha az dízel: Herkules és Traxx is járt már Soroksáron az elmúlt hónapokban. Igazán ritka esetben pedig beszáll egy-egy Suttogó is a vonatok továbbításába – a 2068-as dízeleket egyébként a Cargo a csomóponti kiszolgáló tehervonatokon veti be Budapesten is már évek óta.
Az említett fordákon kívül is találkozhatunk egyéb anyagvonatokkal, amik a 150-es vonalra tartanak, de Soroksári út rendezőben is rendszeresen láthatunk V-hidas kőrakodást. Az építési forgalomban nem kizárólag a V-híd vállal szerepet: hozott már a Retrack kitérőket, a Kárpát Vasút sínszálakat is.
Nyitóképünkön Dunaharasztin tol be rakodáshoz a Szergej.
![2475_XS101604_230627_](https://iho.hu/storage/30312/2475_XS101604_230627_.jpg)
![2479_XS101616_230627_](https://iho.hu/storage/30313/2479_XS101616_230627_.jpg)
![2487_XS101655_230627_](https://iho.hu/storage/30314/2487_XS101655_230627_.jpg)
![2481_XS101627_230627_](https://iho.hu/storage/30315/2481_XS101627_230627_.jpg)
![2490_XS101669_230628_](https://iho.hu/storage/30316/2490_XS101669_230628_.jpg)
![2500_XS101695_230628_](https://iho.hu/storage/30317/2500_XS101695_230628_.jpg)
![2507_XS101718_230628_](https://iho.hu/storage/30318/2507_XS101718_230628_.jpg)
![2504_XS101705_230628_](https://iho.hu/storage/30319/2504_XS101705_230628_.jpg)
![2508_XS101720_230628_](https://iho.hu/storage/30320/2508_XS101720_230628_.jpg)
![2515_XS101743_230628_](https://iho.hu/storage/30321/2515_XS101743_230628_.jpg)
![2518_XS101752_230628_](https://iho.hu/storage/30322/2518_XS101752_230628_.jpg)
![2615_XS102044_230629_](https://iho.hu/storage/30323/2615_XS102044_230629_.jpg)
![2616_XS102045_230629_](https://iho.hu/storage/30324/2616_XS102045_230629_.jpg)
![2618_XS102048_230629_](https://iho.hu/storage/30325/2618_XS102048_230629_.jpg)
![2617_XS102046_230629_](https://iho.hu/storage/30326/2617_XS102046_230629_.jpg)
![2630_XS102084_230629_](https://iho.hu/storage/30327/2630_XS102084_230629_.jpg)
![2626_XS102077_230629_](https://iho.hu/storage/30328/2626_XS102077_230629_.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!