Tehermozdony a Regiojet ablakosán
A 180-as Zsolna–Kassa vasútvonalon maradt fekve a Regiojet Vectronja (193.214), amelyet jobb híján egy hat tengelyes, Rakanyának is becézett ZSSK Cargo állományában lévő tehermozdonyra váltottak. A Regiojet Prágából Kassára és vissza tartó InterCity járatát (IC 1019/1010) vontatta a 183.017-es pályaszámú gép.
A Rakanyákat 1971-ben gyártotta a Škoda pilseni járműgyártó vállalat (akkor még Lenin Művek), összesen negyvenhárom született belőlük. A kezdetektől megbízható vontató járműveknek számítanak a 183-asok (régi jelölési rendszer szerint E669.3) a szlovák teherszállításban, nagy részük már a 70-es években szlovákiai fűtőházakba került, leginkább a nehéz tehervonatokat továbbították a nagyon nehéz pályaviszonyú Zsolna–Kassa–Tiszacsernyő vonalon.
A mozdonyok egy áramnemű, 3 kilovoltos feszültségrendszerű hattengelyes vasúti vontató járművek, állandó vonóerejük 213 kilonewton, állandó teljesítményük 2 790 kilowatt, tömegük 120 tonna, maximális sebességük pedig 90 kilométer per óra.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!