Termelőközponttá alakítaná Dunakeszit a Bombardier

MTI   ·   2011.09.29. 18:00
title

Az átadóünnepségen Laurent Troger, a Bombardier Transportation szerviz üzletágának elnöke elmondta: fontolgatják, hogy a Dunakeszi Járműjavítóban egy nemzetközi termelőközpontot hoznak létre, ahol vasúti kocsikat modernizálnának és új alacsonypadlós járműveket gyártanának. Hozzátette: ahhoz, hogy valóban létrejöjjön a nemzetközi kompetencia központ, fontos lenne látni a vasút és a MÁV átalakításáról szóló hosszú távú politikai koncepciót.

A Bombardier vezetője szerint Magyarország lehetőségeit figyelembe véve kifizetődőbb lenne a vasút megújításakor a meglévő vasúti személyszállító kocsik felújítása és mozdonyok vásárlása a villamos motorvonatok beszerzésével szemben.

Érvei között említette, hogy nemzetközi példák, köztük a norvég vasutak számára Dunakeszin végzett felújítás is mutatja, hogy rossz állapotban lévő járműveket is teljesen újjá lehet varázsolni, akár új funkciókkal kiegészítve is, de a MÁV megrendelésére készített úgynevezett harmadik generációs IC-kocsik felújítása is azt mutatja, hogy felújítással magas minőséget képviselő járműparkot lehet kialakítani, lényegesen olcsóbban a motorvonat beszerzésnél. A felújított kocsik és az új mozdonyok lehetővé tennék, hogy a magyar vasút olyan szerelvényeket állítson össze, amelyek a nemzetközi forgalomban is közlekedhetnek – tette hozzá.

Konfettieső a norvég vasút részére felújított kocsik átadásán

A Bombardier vezetője utalt arra, hogy cégük a villamos motorvonatok gyártásban is a legnagyobbak között van, így a magyar vasúti lehetőséggel kapcsolatos álláspontjukban valóban a gazdasági és társadalmi haszon arányát nézik, azaz nemcsak anyagilag olcsóbb megoldásról beszélnek, hanem tekintettel vannak az itteni foglalkoztatásra, az adózásra. Azt is látják, hogy jelenleg Magyarországra már nem lehet csak úgy tekinteni, mint az olcsó munkaerővel rendelkező országra, Magyarország a magasan kvalifikált mérnökök és szakmunkások országa is, a Bombardier cég befektetésének fontos részeként kezeli ezt a tényezőt is – hangsúlyozta Laurent Troger.

A Bombardier vezetője utalt arra, hogy jelenleg a nemzetközi vasúti járműgyártásban Magyarországon jelen lévő társaságok között cégük a legnagyobb foglalkoztató, Dunakeszin és Mátranovákon 1.300 ember dolgozik, és az itt előállított termékek nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi piacon érnek el sikereket.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Schwartzné Lovász Beáta, a Dunakeszi Járműjavító szerelőcsarnokának ügyvezető igazgatója az egyik új kocsiban<br />(fotók: Marjai János, MTI)

Kapcsolódó hírek