Tűz volt egy Dreamlineren

iho/repülés   ·   2013.01.07. 22:44
yourfile

Tűz ütött ki a Boeing új műanyagépítésű utasszállítóinak egyikén, szerencsére az incidens már a földön történt.

A JAL egyik 787-ese helyi idő szerint délelőtt tíz óra öt perckor, a tokiói felszállás és 12 órányi repülés után landolt Boston Logan nemzetközi repülőtéren. Huszonöt perc múlva észlelt füstöt a kabinban egy technikus. A helyszínre érkező repülőtéri tűzoltóknak rövid idő alatt sikerült elfojtaniuk a tüzet, ami az utaskabin padlószintje alatt, a gép középső részén az egyik műszaki rekeszben keletkezett.

A tüzet az utashídnál parkoló gép elektromos berendezéseinek egy részét működtető lítium-ionos akkumulátor okozta, amely a 787-esen a felelős a segédhajtómű indításáért, ez táplálja a tűzvédelmi elektronikát, a vészvilágítást és az adatrögzítőt.

A lítiumos akkumulátorok korábban mint rakományok is veszélyforrást jelentettek, ilyen elemek robbanása és begyulladása vezetett az elmúlt években több teherszállító gép lezuhanásához. A 787-esen használt akkumulátorokkal kapcsolatban korábban az amerikai szövetségi légügyi hivatal is aggodalmát fejezte ki, mondván, ha ezeket túltöltik, az az akkumulátor felrobbanásához vezethet.

A bostoni tűzoltóság fotóin a tűznek a gép külsején nem látszik nyoma. Mindenesetre a JAL lemondta a  visszatérő járatot, amit a Boston-Tokió vonalon ez a gép teljesített volna.

Mint arról már korábban beszámoltunk, a 787-esen minden eddiginél több funkciót bíztak hidraulika illetve a hajtóművektől elvezetett levegő helyett elektromos rendszerekre. Decemberben pedig az egyik Dreamliner kitérő repülőtérre kényszerült a generátorokat vezérlő panel hibája miatt, hasonló elektromos hibák előfordultak más gépeken is.

A Boeing és a JAL közösen dolgozik a hiba okainak feltárásán.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.