Új konténerfuvar Kína és Oroszország között

iho/vasút   ·   2020.07.20. 18:00
000_kinab

Az irányonként háromhetente induló fuvar az északkelet-kínai Cipo (Zibo) és az Oroszország nyugati részén, Moszkvától hétszáz kilométerre keletre, a Volga folyónál fekvő Uljanovszk között teremt kapcsolatot. A konténerek megfelelő kezelése érdekében az uljanovszki régió hatóságai új intermodális terminált terveznek létrehozni.

Az első közvetlen fuvar még június 29-én indult el Cipóból, a szerelvényen 53, autóalkatrészeket, építési anyagokat, sportcikkeket, valamint olaj- és gázipari berendezéseket szállító konténer utazott. A vonat a 9 ezer kilométeres utat bő két hét alatt tette meg: július 14-én futott be az orosz város nyugati részén található Uljanovszk-3 teherpályaudvarra.

Az ellenirányú fuvar szervezése jelenleg is zajlik; a szerelvény orosz gabonát és napraforgóolajat fog szállítani, a becslések szerint legalább félig meg lesz rakodva. A TransContainer, az Oroszországi Vasutak (RZSD) és az uljanovszki különleges gazdasági régió hatóságai a helyi üzletekkel tárgyalnak annak érdekében, hogy a jövőbeli fuvarokkal még több árut lehessen majd szállítani.

Közvetlen konténervonati fuvar indult a kínai Cipo és az oroszországi Uljanovszk között (illusztráció: silkroadbriefing.com)

A két különleges gazdasági régió több mint egy évvel ezelőtt kezdett kölcsönös tárgyalásokat a közvetlen konténervonat elindításáról, majd tavaly áprilisban kötöttek hivatalos együttműködési megállapodást. A konténerfuvart elsősorban azért hozzák létre, hogy elősegítsék és meggyorsítsák a kétoldalú kereskedelmet Kína Santung tartománya és az oroszországi Uljanovszki terület között.

Eddig csak nagyon hosszú és körülményes úton juthattak el a kínai áruk Cipóból az orosz városba. Az első változat egy multimodális útvonal a kínai kikötők, valamint a szentpétervári és a Fekete-tenger partján fekvő Novorosszijszk kikötői között, ahol a konténereket vasúti pőrekocsikra pakolják és tehervonattal szállítják tovább. Ezt a szállítási lehetőséget használva körülbelül két hónap alatt érnek célba az áruk.

A másik lehetőség a kizárólag vasúton zajló szállítás, mely szintén több időt vesz igénybe, mint a közvetlen fuvar, mivel a konténereket a Kalugai területen fekvő Vorszino intermodális terminálon keresztül továbbítják, mely Uljanovszktól több mint 900 kilométerre nyugatra található, így azok jókora, közel egy hetes kerülőt tesznek – írja a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.