Új motorvonat, új menetrend

iho/vasút   ·   2012.06.01. 09:41

A decemberi menetrendváltással nem csak új motorvonatoknak, hanem jóval sűrűbb személyvonati kínálatnak is örvendhetnek a Genf–Lausanne és a Zürich–Schaffhausen vonalak mentén élők. A Romandiában Duplex Regio néven emlegetett Stadler KISS motorvonatok szolgálatba állításával az SBB megfelezi az menetrendi ütemek időtartamát.

Zürich és Schaffhausen között félórás ütemes menetrend lép életbe, minden második interregionális vonat Zürich Oerlikon állomásán is meg fog állni. Növekszik az ülőhely-kapacitás St. Gallen és Chur között, ahol szintén a Stadler emeletes vonatai veszik át az uralmat.

Ízig-vérig svájci motorvonat<br>(fotó: Philippe Chappuis)

Félórás ütemre vált a Lausanne és Genf közötti RegioExpress közlekedés is. Huszonnégy KISS-t vásároltak kifejezetten a Genfi-tó erősen urbanizált vidékének közlekedésfejlesztése céljából. Csúcsidőben új szerelvényeket indítanak Wallis kanton és Genf között, a menetidő itt 11 perccel zsugorodik – írja a Webtrains.fr.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.