Új piacon, új típussal hódít a Solaris

Ács Attila   ·   2012.04.08. 15:00
solarishibrid_fooldal

A közelmúltban megköttetett szerződés egyelőre csak két buszra szól, a teljesítmény azonban nem lebecsülendő annak tükrében, hogy a Solaris csak február óta képviselteti magát a finn piacon.

Tampere az ország déli részén található, a 300 ezres lakosságszámával a második legnagyobb finn városnak számít. A helyi közlekedési vállalat 30 vonalon 135 buszt közlekedtet, ezekhez fog csatlakozni az év végén a két új hibrid. A beszerzéssel kapcsolatban az illetékesek a Solaris vevőközpontúságával, a buszaik jó minőségével és versenyképes vételárával, valamint a megfelelő szervizháttérrel indokolták döntésüket.

Az új típusról egyelőre keveset lehet tudni, az azonban már biztos, hogy a hibrid hajtásláncot az amerikai Eaton szállítja, a hosszúsága pedig 12,9 méter lesz, ez egy új kategóriát jelent majd a cég termékpalettáján.

A hibridek eddig 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós kivitelben voltak elérhetők, de többféle hajtáslánccal<br>(fotó: Solaris)

A Solaris 15 éves fennállása alatt eddig több mint 8000 buszt gyártott, ezek 65 százaléka exportra készült. Bár a termelési volumenük évről évre növekszik, a lengyel piac korlátai miatt az idei évre kitűzött 1400 legyártott buszt csak újabb országok „meghódításával” tudják elképzelni, ennek érdekében pedig a közelmúltban Finnország mellett irodát nyitottak a Benelux államokban és Szlovákiában, továbbá igyekeznek nyitni Törökország és az Egyesült Arab Emírségek felé is.

De természetesen nem állnak le a fejlesztésekkel sem: idén bemutatkozik az első Urbino 12 Euro VI-os MAN motorral, valamint a midi után elkészül az első 12 méteres elektromos buszuk is. Megújul a helyközi típus, az InterUrbino, valamint már javában gyártják az új vonalvezetésű, futurisztikus trolikat Salzburg számára. Az Urbino-család „hagyományos” tagjain is zajlanak a fejlesztések, itt az önsúly csökkentése a legfontosabb cél, ez fogja majd képezni a negyedik generáció alapját.

Kötöttpályán sincs megállás, hiszen egyre komolyabb hangsúly helyeződik a villamosgyártásra is, ennek érdekében hamarosan saját tesztpályát építenek a bolachewói gyár közelében.

Kapcsolódó hírek