Új vasútvonal épült Olaszországban

iho/vasút   ·   2024.01.24. 08:55
bitritto_palya

A Bari és Bitritto közötti 11,9 kilométer hosszú, egyvágányú, villamosított pályán a napokban indult meg a forgalom, napi tizennégy pár vonattal.

Az új sínpár két és fél kilométer hosszan párhuzamosan halad a Bari–Taranto fővonallal, majd új alépítményen fut, ebből három kilométeren viaduktokon. A beruházás 110 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján 41,2 milliárd forint) költségének egy részét az Európai Unió Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszközéből (RRF) finanszírozták.

A Bari városának San Nicola futballstadionját kiszolgálni hivatott megálló még építés alatt áll, várhatóan 2026-tól használhatják majd az utasok.

A peronhosszok miatt csak Alstom Jazz motorvonatokat vethetnek be a vonalon (képek forrása: Railway Gazette)

A rövidke vonalszakaszt az olasz infrastruktúra-kezelő RFI kezeli. A személyszállítási szolgáltatást a nemzeti vasút Trenitalia végzi a Puglia régió által közvetlenül odaítélt megbízási szerződés értelmében. Jelenleg hétfőtől szombatig napi tizennégy, vasárnap és ünnepnapokon pedig öt járatpárt vehetnek igénybe az utasok. A vonatok a két végállomásról egyszerre indulnak, Bari Santa Rita állomáson kereszteznek, a menettartam húsz perc. A rövid peronhosszok okán csak az ETR324 sorozatú Alstom Jazz villamos motorvonatok alkalmasak a járatokhoz.

A vonal megnyitóján elhangzott, a menetrend egyelőre ideiglenes, a végleges ütemezést az utasok igényei alapján fogják kialakítani. Az új pálya révén a lakosok néhány perc alatt eljuthatnak a városközpontba, közelebb hozva egymáshoz az embereket és a helyszíneket, nagymértékben javítva ezzel az életminőséget.

A pályaszakasz létrehozására először 1986-ban tettek javaslatot. Akkoriban még a keskeny, 950 milliméter nyomközű Ferrovie Appulo Lucane vonalhálózat részét képezte volna – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek