Újabb apró cseh siker Szerbiában
A szerb nemzeti vasút nemzetközi tenderén a cseh gyártó szerezte meg a lehetőséget a járművek szállítására. A mozdonyokat 2021 első negyedévében veheti át a Srbija Voz. A dízel-villamos gépek ugyanolyanok lesznek, mint amiket a szerb vasúti infrastruktúra-kezelő Infrastruktura Železnice Srbije tavaly rendelt karbantartó szerelvények vontatásához; a két EffiShunter 300-ast a tervek szerint márciusban kapják kézhez – írja a Railway Pro.
A kéttengelyes, Bo tengelyelrendezésű, 36 tonna tömegű EffiShunter 300-asok a CZ Loko kínálatának legkisebb példányai. Az aprócska gépek szíve a Caterpillar 328 kilowatt teljesítményű C13-as dízelerőforrása, mely AC/DC átalakítással hajtja meg a tengelyeknél található vontatómotorokat. A mozdonyok maximális üzemi sebessége hatvan kilométer per óra, a vonóerő 97 kilonewton. A mozdonyka a kornak megfelelő digitális vezérlőrendszerrel rendelkezik, sőt sebességtartó automatikával, GSM- és GPS-alapú követési rendszerrel, valamint Knorr kompresszorral is ellátták. A CZ Loko a CD-nek 19,5 millió cseh koronáért, vagyis 240 millió forintért szállított egy mozdonyt.
Az EffiShunter 300-asokból már több mint húszat adott el eddig a CZ Loko. A Cseh Vasutak (Ceské Dráhy, CD) 2017-ben tizenkettőt vásárolt, a járművek 2018–2019 során álltak forgalomba. Két példány dolgozik Isztambulban, a Boszporusz alatti Marmaray-alagútban, de a csehországi velimi tesztpályán is vontat egy ilyen mozdony. 2019-ben Lengyelországba, a varsói metrót üzemeltető Metro Warszawskie-nek is építettek egyet. Ezt követte a két szerb rendelés.
A cseh gyártó üzleti tervei között szerepel újabb mozdonyok kifejlesztése, valamint újabb piacok meghódítása is – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!