Újabb csúcson a tömegközlekedést használók száma Európában

iho   ·   2014.07.03. 19:00
brusszel00kicsi

Két éve összesen 49,5 milliárd autóbuszos, földalatti és könnyű vasúti utazás történt, ami – még ha csak egy kevéssel is –, de megdönti a 2008-as 49,3 milliárdos rekordot. 2009-ben, a gazdasági válság hatásaként 1,7 százalékkal, 48,5 milliárdra csökkent a forgalom, azóta azonban ismét állandó ütemű növekedést mutat. Előzőleg 2000 és 2005 között volt folyamatos emelkedés, 45,6 milliárdról 47,1-re, a városi népesség gyarapodásával párhuzamban. Az elmúlt három év során az utasszám gyorsabban nő, mint a lakosság létszáma, ami arra utal, hogy egyre vonzóbbá válik a városi tömegközlekedés.

A teljes forgalom, beleértve az elővárosi vasutat is, 2012-ben tetőzött 56,8 millárd utazással, amiből az autóbuszos ágazat 56, a metró 16, a könnyű- és elővárosi vasút pedig 14–14 százalékot tesz ki. Ausztriában, Csehországban, Franciaországban, Horvátországban és Németországban többen választják a városi vasutat, mint az autóbuszt. A metróval rendelkező 16 tagállamot vizsgálva a földalatti közlekedés részaránya mindenhol magasabb a többi tömegközlekedési módnál; Ausztriában, Franciaországban és Spanyolországban például az utazások negyedét teszi ki.

A csúcstartó Belgium: egyre kevesebbet találkozhatunk ilyen üres állomásokkal például Brüsszelben is<br>(forrás: wikipedia)

A városi tömegközlekedés-használat jelentősnek eltér az Európai Unió különböző részein. Kelet-Európában 4–24 százalékkal estek vissza az utasszámok. A nyugati jóléti államokban viszont nőttek, legnagyobb mértékben Belgiumban (114 százalék), de Luxemburg (50), Franciaország (29), Ausztria (24), Svédország (24), Nagy-Britannia (19) és Németország (12) is jelentős emelkedést könyvelhet el az összes uniós tagállam nyolc százalékos növekedési átlagához képest.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek