Újra csörög a Déli

Vörös Attila   ·   2013.03.09. 18:00
400Desiro

A kelenföldi felsővezeték-hálózat átépítése miatt a pályaudvar az éjszakai órákban feszültségmentes. Emiatt február 25. és március 22. között a késő esti órákban a Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és a Komárom felé közlekedő személyvonatok utasainak Hároson illetve Budaörsön át kell szállniuk. A személyvonatokat a Déli pályaudvar és Budaörs és Háros között dízelekkel, Desiro motorvonatokkal és egy csörgős ingával adják ki, a két első, Kelenföld utáni állomáson kell az utasoknak átszállniuk a Flirtökbe.

Csak Hárosig közlekedik!<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A MÁV-Startot régóta foglalkoztatta a dízeles pótlás kérdése. Január végén még azt is kipróbálták, hogy hogy szuperál, ha a Desiro továbbítja a Stadler motorvonatokat a feszmentes szakaszon. A mozdony plusz segélyvonó is szóba került, de ennél olcsóbban jött ki a Start azzal ha mégis saját dízeles eszközeivel oldja meg a pótlást. Maradt tehát a legésszerűbbnek tűnő megoldás, azaz az átszállás.

A Csörgő egyet fordul Budaörs és a Déli között

Az egy hónapig tartó módosított menetrend érdekessége a bevetett csörgős inga. A szerelvény este a Nyugati pályaudvarról érkezik Budaörsre, fordul egyet (!) a Déli pályaudvaron, majd szerelvénymenetben visszatér a Nyugatiba. A Csörgő és vonata tehát naponta 60 kilométert megtesz üresen a két állomás között a körvasúton, hogy aztán nagyjából 22 kilométert utasokkal a fedélzetén is csörögjön... A Desirókkal kicsit jobb a helyzet, hiszen a három egység együtt érkezik a Délibe, de onnan már három külön személyvonatot pótolnak.

A 265-ös Szergej oson a Délibe egy Talenttel, a másik vágányra eközben a budaörsi személyvonat érkezik

Éjszakánként Kelenföld dízelmotoroktól hangos, a pályaudvaron megállni kényszerülő vonatokat a Nosztalgia Kft. két Nohabja segíti át a feszmentes szakaszon. Szintén ezek a mozdonyok működnek közre a villanygépek körüljárásakor is. A feszmentesítés alatt a Trakció egy Szergejjel és Bobókkal képviseli magát. A trakciós dízeleknek egy fix munkája van éjjelente: egy Talent szerelvényt kell segélyvonóval a Délibe továbbítaniuk. A legjobb dolga persze a dízellel vontató vasúttársaságoknak van, őket ez az egész nem érinti, és persze a haladó vonatokat sem, hiszen leeresztett áramszedővel át tudnak gurulni Kelenföldön.

Keletiből a Délibe tartó szerelvénymenetet segít ki a 019-es Nohab

Kapcsolódó hírek